kalk in water

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 29

kalk in water

Dag,

Ik zit thuis met enorm veel kalk in het water en zou dit graag willen verwijderen op een zeer simpele huis, tuin en keuken techniek. Zijn er mensen die me info of tips kunnen geven om dit er uit te halen?

Het is namelijk om mijn planten water te geven in mijn terrarium. Wanneer het water weg is blijft er altijd kalk over, op het glas en bladeren. Het begint me een beetje te storen.

MVG,

Bert

Berichten: 1.379

Re: kalk in water

Wat denkt U van het tevoren koken en afkoelen van leidingwater of het opvangen van regenwater?
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: kalk in water

Een regenton lijkt mij het slimste. eventueel dat water mengen met het harde (leiding)water dat u nu aan uw planeten geeft.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 29

Re: kalk in water

Ik zal men hoofd er eens over breken, voor het plaatsen van een ton.

Dit leek mij ook het gemakkelijkste tenzij je op een appartement woont natuurlijk. En bij deze had ik het misschien beter anders verwoord, een huis en keuken techniek i.p.v. een huis, tuin en keuken techniek.

Nu dat was een foutje van mij en jullie info is meer dan geapprecieerd.

Ik woon namelijk op een appartement en heb wel een terras maar een overdekt terras. Door het feit dat ik dit huur kan ik niet al te veel veranderen. Maar aangezien de weersomstandigheden in België kan ik misschien een emmer aan de balustrade hangen om water op te vangen.

Alvast bedankt voor de tips.

Reageer