Masterkeuze

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 87

Masterkeuze

Beste leden,

Ik studeer momenteel moleculaire biologie/celbiologie en na dit schooljaar heb ik mijn bachelor gehaald. Dat betekend dat ik een master moet gaan kiezen. Ik heb daar vragen over en ik hoop dat iemand me goede raad kan geven.

Als ik de titel biochemicus wil krijgen wat moet ik dan studeren? Er zijn verscheidene universiteitn (utrecht, UvA, Leiden) die de master biomoleculair science aanbieden, komt dit overeen met pure biochemie? En wat als ik specifiek moleculair bioloog wil worden?

Ik ben zelf tijdens mijn bachelor ook best geinteresseerd geraakt in geneesmiddelsynthese. Wat is een betere master die ik kan doen om echt te leren hoe ik medicijnen synthetiseer en ook medicijnen van de toekomst (denk aan RNAi en gentherapie), de master Drug Innovation (of masters die daar op lijken) of de standaard scheikunde master Catalysis, Design and Synthesis?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Groeten Murru

P.S. Mastervoorlichtingen en studieadviseurs helpen me voor geen **** Afbeelding

Berichten: 740

Re: Masterkeuze

Ik doe Cancer Genomics & Developmental Biology aan de UU, dat is vrij moleculair gericht met genetica. Wil je toch meer de biochemie kant op en in de richting van wetenschappelijk onderzoek, dan kan je beter kiezen voor biomolecular sciences op de UU, mocht je het wetenschappelijk onderzoek niks vinden, dan is Drug innovation een betere optie.

Echter, alle masters bevatten een aanzienlijk deel stage. De stage bepaald voornamelijk in welke richting je je gaat verdiepen. Deze mag je uiteraard zelf kiezen.

Berichten: 87

Re: Masterkeuze