[biologie] positieve gevolgen roken

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

[biologie] positieve gevolgen roken

he lieve mensen

ik heb heel veel gezocht naar positieve gevolgen van roken omdat ik daar een praktische opdracht voor school over moet maken. maar ik kan niet bijster veel vinden [img]http://www.wetenschapsforum.nl/public/s ... edface.gif[/img]

ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen en ik zou t erg waarderen als iemand wat links weet

alvast bedankt (K)kus

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: [biologie] positieve gevolgen roken

Nicotine schijnt de concentratie te bevorderen, maar er zij vast wel rook-propagandasites te vinden, zoek eens op smoking en good?
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: [biologie] positieve gevolgen roken

veel mensen met stres worden er ook rustiger van

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [biologie] positieve gevolgen roken

In elk rokershol van een publieke ruimte vind je de rokende "slachtoffers" van de anti-rook politiek. Ik ben zelf roker, en het valt me op hoe makkelijk je in die omstandigheden contact legt met vreemden. Een socioloog zal daar vast een mooie uitleg voor hebben. Je hebt een gezamenlijk probleem, en dan is de mens toch kennelijk geneigd om zijn individualisme te onderdrukken en meer naar de groep te kijken of zo.

Ik weet niet of ik van roken rustiger wordt. Ik weet wel dat ik in perioden van stress meer rook.

Ook rook ik minder als ik intensief, geconcentreerd en leuk ergens mee bezig ben. Dan kan ik soms uren zonder aan roken te denken. Maar dat is de omgekeerde kant van de zaak....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: [biologie] positieve gevolgen roken

Schizofrene en depressieve mensen roken veel meer dan de gemiddelde mens. Het is dus vermoedelijk een vorm van zelfmedicatie en zal een opwekkend of kalmerend effect hebben. Google bijvoorbeeld op schizofrenie + roken + zelfmedicatie.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [biologie] positieve gevolgen roken

Cassanne, hoe weet je zo zeker dat je oorzaak en gevolg niet omdraait. Misschien worden mensen door te roken juist eerder Schizofreen en depressief.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 718

Re: [biologie] positieve gevolgen roken

Cassanne, hoe weet je zo zeker dat je oorzaak en gevolg niet omdraait. Misschien worden mensen door te roken juist eerder Schizofreen en depressief.
Die gedachte is bij de onderzoekers ook opgekomen maar het lijkt erop dat de het scheiden van hoofd- en bijzaken (iets wat mensen die aan schizofrenie lijden moeilijk kunnen) verbetert als gevolg van nicotine.

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: [biologie] positieve gevolgen roken

blijkbaar hebben mensen die gerookt hebben minder kans op alsheimer (heeft ooit nog in de knack gestaan weet ni meer wanneeer)

xd

Reageer