auto op waterstof en bezine

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

auto op waterstof en bezine

Hallo allemaal,

Ik ben nieuwe op dit forum en ben via mijn interesse om mijn auto gedeeltelijk op waterstof te laten rijden op dit forum gekomen.

Een kennis van mij heeft namelijk een auto waar dit ingebouwd is voor een test. Maar weet er zelf ook weinig van.

Nu staan op ebay deze sets:

Afbeelding

En zou je de container met de spiraal moeten vullen met gedistileerd water en zuiveringszout. En zou doormiddel van electrolyse HHO geproduceerd moet worden. Deze laat je door een filter gaan en laat je aanzuigen met de lucht die de motor in gaat. Met het kleine kastje wat er bij zit hou je een sensor in de uitlaat voor de gek. Door deze te laten denken dat de uitlaatgassen te rijk zijn en zal zelf of d.m.v het kastje de benzine toevoer minderen. En dit is dan al opgevult door HHO wordt op internet ook wel Browngas genoemd.

Op youtube staan veel filmpjes, deze vind je door te zoeken op `HHO car setup`

Wat vinden jullie hiervan?

Het grootste nadeel is dat het gas extreem explosief is. Weet iemand toevallig de explosiegrens van deze HHO?

En werkt het inderdaad zo als ik boven beschreven hebt?

Graag hoor ik van jullie!

Met vriendelijke groet,

Tim Gerritsen

Berichten: 1.379

Re: auto op waterstof en bezine

Het is moeilijk te begrijpen wat U wilt. Kunt U voor HHO en het Browngas de chemische naam en de chemische formule geven? Is Uw afbeelding van eBay een electrolysecel

of een brandstofcel?
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Berichten: 3

Re: auto op waterstof en bezine

Ik zal proberen uw vraag te beantwoorden HHO is volgens mij waterstof 2 moleculen en 1 molecuul zuurstof?

En deze afbeelding is inderdaad een electrolysecel. Deze set is helemaal compleet zoals deze in een auto ingebouwd kan worden.

Ik hoop zo uw vragen beantwoord te hebben,

met vriendelijke groet,

Tim Gerritsen


Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: auto op waterstof en bezine

Laat je niet gek maken

Totdat de bewijzen niets meer zijn dan youtubefilmpjes met rednecks erin, is dit allemaal een broodje-aap verhaal.

Berichten: 111

Re: auto op waterstof en bezine

Het kost zelfs veel extra vermogen en is nog gevaarlijk ook. het geproduceerde gas heet knalgas en zodra daar een beetje energie bij komt (een heet spruitstuk bijvoorbeeld) knalt het. Deze kanl is een implosie dus een vermindering vna de druk, net hte tegenovergestelde van de beznine in de auto die een druktoename geven. Je werkt dus je motor (als hij heel blijft) tegen.

Het maken van het waterstof en zuurstof met deze opstelling kost enorm veel meer energie dan dat het omzetten van het gas terug in water opleverd. Dat verlies (paar honderd procent!!!!) zit in de weerstand van het water, ook al wordt dit verbeterd met het zuiveringszout.

Dus het is gevaarlijk en niet besparend!

Reageer