cellulaire werking heroïne

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 14

cellulaire werking hero

Nou de titel zegt denk ik wel genoeg,

Ik ben opzoek naar de cellulaire werking van heroïne (diacetylmorfine).

Heb ookal wat gezocht, maar niet echt met succes.

Hoop dat er misschien iemand is met meer informatie.

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: cellulaire werking hero

Welke termen heb je gebruikt om te zoeken?

Berichten: 14

Re: cellulaire werking hero

Sorry voor de late reactie :oops:

maar ik heb gezocht op "cellulaire werking heroïne" en "cellulaire werking diacetylmorfine."

Ook heb ik "cellen onderinvloed van heroïne" geprobeerd.

Berichten: 374

Re: cellulaire werking hero

misschien engels zoeken?

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: cellulaire werking hero

Ik sluit me aan bij Nikos, in het engels heb je veel meer kans op een resultaat. Heb je ook een poging gedaan om te zoeken op de verschillende termen onderling?

Berichten: 14

Re: cellulaire werking hero

op de verschillende termen onderling?? wat bedoel je daar precies mee?

Wat is cellulaire werking in het engels dan? want verder is diacetylmorfine gewoon ook een "engels"woord

Berichten: 2.337

Re: cellulaire werking hero

Het klopt niet wat je zegt.

Morfine is in het engels morphine.
Ook heb ik "cellen onderinvloed van heroïne" geprobeerd.
Dit vind ik echt zo een slechte zoek term. :P

Probeer synoniemen van werking eens.

En kijk eens op algemene websites over heroïne hier vind je zeker ook informatie over zijn werking. Hieruit kan je ook zoektermen halen. kijk bijvoorbeeld een s op de engelse wikipedia pagina over heroïne. :)

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: cellulaire werking hero

afzonderlijke termen is elk woord afzonderlijk. En ik had het idee dat het vertalen van verschillende termen geen probleem zou moeten zijn. Er zijn genoeg vertaalsites waar je termen kan vertalen van nederlands naar engels....

Berichten: 6

Re: cellulaire werking hero

Soms is Wikipedia een prima bron om mee te beginnen. Als je zoekt op heroïne vind je al snel de volgende informatie: in de hersenen worden de acetyl-groepen van het heroïne molecuul gehaald waarna je morfine overhoudt. Dus misschien vind je niets over de cellulaire werking van heroïne omdat je moet zoeken naar de cellulaire werking van morfine?

Berichten: 14

Re: cellulaire werking hero

Ja, ik weet precies hoe heroïne werkt in de hersenen. En dus ook dat het omgezet word naar morfine..

Maar dan nog, ik heb nu miss een website gevonden dus daar ga ik nog even op kijken.

http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichting/m...ingen&kolomID=3

Maar aan Wikipedia heb niet zoveel meer, dat is veel te oppervlakkige informatie.

Ik ben echt opzoek naar diepere info.

bedankt voor alle reacties!

P.s

Begin me af te vragen of heroïne (morfine) wel op de cellen werkt, en niet alleen op het zenuwstelsel. Dit zijn natuurlijk ook cellen, maar verder dus eigenlijk niets met het rest van het lichaam te maken heeft. Of is dit een rare conclusie? :oops:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: cellulaire werking hero

Morphine has long been known to act on receptors expressed on cells of the central nervous system resulting in pain relief and analgesia. In the 1970s and '80s, evidence suggesting that opiate drug addicts show increased risk of infection (such as increased pneumonia, tuberculosis, and HIV) led scientists to believe that morphine may also affect the immune system. This possibility increased interest in the effect of chronic morphine use on the immune system.
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Morphine

zo te zien heeft het ook werking op het immuunsysteem. dus ik denk dat je met die conclusie wel juist zit.

verder is er (bijna) geen medicijn met een of andere bijwerking (kan zowel positief als negatief zijn). Dus het lijkt mij niet meer dan logisch dat morfine ook op andere delen van het lichaam werkt.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 318

Re: cellulaire werking hero

Deze link is ook mooi om de werking van drugs in de hersenen te illustreren:

klikkerdeklik

Toedels,

x

Reageer