indicator acetylsalicylzuur

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

indicator acetylsalicylzuur

ik heb een onderzoek over aspirine (of je dat ook via de huid in het bloed kan brengen) en nu moeten wij een indicator vinden van de acetylsalicylzuur!

weten jullie toevallig wat die indicator is?

bij voorbaat dank,

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: indicator acetylsalicylzuur

Wat voor indicator wil je? Eentje die aantoont dat je acetylsalicylzuur hebt? ;)
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 34

Re: indicator acetylsalicylzuur

Wij hebben een smeltpuntsbepaling moeten doen voor te controleren of we wel echt aspirine hadden gemaakt.

Geen 100% correct maar het is een begin.

grts

Berichten: 2.337

Re: indicator acetylsalicylzuur

Zoals berylium zegt wil je het aantonen? Of moet je een concentratie zoeken en heb je de indicator nodig om de kleuromslag te zien?

Berichten: 2

Re: indicator acetylsalicylzuur

Zoals berylium zegt wil je het aantonen? Of moet je een concentratie zoeken en heb je de indicator nodig om de kleuromslag te zien?
we moeten kunnen zien of er acetlylsalicylzuur in je urine zit. dus we moeten de indicator hebben maar we kunnen dit niet uitzoeken via een pH waarde omdat er ook zuren in je urine kunnen zitten vanwege andere stoffen.

ik hoop dat dit duidelijker is? Afbeelding

Dankjewel!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: indicator acetylsalicylzuur

Er is niet "de" indicator voor een stof. Dat ligt geheel aan de applicatie. Voor zoutzuur zijn alle pH indicatoren beschikbaar. Het ligt er dus maar aan bij welke pH ik bijvoorbeeld wil stoppen.

Voor acetylsalicylzuur ga je overigens niet 123 een indicator vinden, wel voor een stof die je makkelijk kan maken vanuit ASZ.

Reageer