Springen naar inhoud

Niet normaal

• Log in om te kunnen reageren

Jor_CF

Jor_CF

• >250 berichten
  • 840 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 december 2008 - 12:00

Het is niet normaal wat voor dingen k3wls uithalen, als je maar even naar youtube kijkt.
Bijvoorbeeld:

Ik moet zeggen, dat ik in die laatste nog wel een kleine humor factor zie, ej brengt daar ok niet echt de mensen mee in gevaar, maar die eerste is gewoon te gek, net als al die andere benzinebommen.

Ik moet wel zeggen, ik kon niet laten om te kijken wat 5 liter brandbare stoffen voor knal geven, dit correspondeert met wat ik in mijn lab heb. Ik moet zeggen dat ik wel mee vind vallen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 09 december 2008 - 13:01

Ongelooflijk hè?
Bij die eerste: stel je voor dat de blast niet zijwaarts was gericht geweest maar richting de camera waar ongetwijfeld iemand achter zat...
Ik vind de tweede op zich wel indrukwekkend, maar ook onverantwoord. Buiten het volledig verblinden van het verkeer vraag ik me ook af wat voor acute milieuschade hier plaatsvindt. En dan zo'n halvegare die erop reageert "ha leuk voor in een tunnel"...

We're doomed ;)
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Jor_CF

Jor_CF

• >250 berichten
  • 840 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 december 2008 - 13:21

Millieuschade valt wel mee denk, je ze gebruiken kunstmest en suiker, daar komen bij verbradingen geen giftige dampen vanaf.
Deze vind ik wel leuk op zich :D :D

Niet dat ik ervoor ben, maar gewoon voor een klein beetje rook op het einde 3 politieagenten en 6 brandweerlieden. En kijk die politie met een schepje zand erop gooien :P

Ik zou zelf nooit een rookbom maken, dat is illegaal. Maar het is wel leuk bij oud en nieuw, en als ze als legaal vuurwerk verkrijgbaar zouden zijn, zou ik wel een kleintje kopen.

Veranderd door Jor, 09 december 2008 - 16:10

Echtepino

Echtepino

• >250 berichten
  • 794 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 december 2008 - 15:54

Ja, dat zeg je steeds maar volgens mij komen er behoorlijk wat nitreuze dampen vrij bij de omzetting van die nitraten, ook te zien aan de kleur.
Dus of dat nu zo milieuvriendelijk is.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 december 2008 - 18:42

Je krijgt hier een compleet onderschat gevoel van de ernst van de zaak. Je kunt 75 liter benzine in een vat proberen te laten exploderen, maar dat is niet wat er gebeurt. De klap is bijna uitsluitend van de lawinepijl(en), en daarna is de hele buurt vergeven van de (onverbrande) benzine. Er is gewoon geen zuurstof genoeg om die benzine mee te laten doen aan de blast.

Volkomen gek.

FrankB

FrankB

• >250 berichten
  • 281 berichten

Geplaatst op 09 december 2008 - 20:12

Het wordt weer tijd dat de benzineprijs weer omhoog gaat, krijg je dit soort 'experimenten' niet meer zo gauw...

En dan die kleine jochies met die rookbom, zal niet lang duren of we krijgen weer berichten op chemieforum dat er weer een ernstig ongeluk gebeurt is met dit soort geklungel.

Veranderd door FrankB, 09 december 2008 - 20:14

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 3329 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 december 2008 - 20:39

dit keer was de brandweer er bij

maar die [BOOM] is niet normaal meer

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 december 2008 - 13:19

Ongelooflijk wat die losers allemaal uitspoken. 8-[

Jammer dat de brandweer niet ingreep en hen alle kosten aanrekende. :twisted:
En de politie hen nog een dikke boete gaf voor verstoring van de openbare orde.

Mzzlaer

Mzzlaer

• >25 berichten
  • 78 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 december 2008 - 13:20

Stelletje gekken. Met zero chemiekennis noch inschatting voor enig gevaar. Ik doe wel wat aan pyrotechniek, maar gecontroleerd, kleinschalig en VEILIG :oops: . Dit is echt :eusa_sick:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures