Niet normaal

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 840

Niet normaal

Het is niet normaal wat voor dingen k3wls uithalen, als je maar even naar youtube kijkt.

Bijvoorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=XQt0CnhMTzg

http://www.youtube.com/watch?v=ivO6hwUmE_c&feature=related

Ik moet zeggen, dat ik in die laatste nog wel een kleine humor factor zie, ej brengt daar ok niet echt de mensen mee in gevaar, maar die eerste is gewoon te gek, net als al die andere benzinebommen.

Ik moet wel zeggen, ik kon niet laten om te kijken wat 5 liter brandbare stoffen voor knal geven, dit correspondeert met wat ik in mijn lab heb. Ik moet zeggen dat ik wel mee vind vallen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Niet normaal

Ongelooflijk hè?

Bij die eerste: stel je voor dat de blast niet zijwaarts was gericht geweest maar richting de camera waar ongetwijfeld iemand achter zat...

Ik vind de tweede op zich wel indrukwekkend, maar ook onverantwoord. Buiten het volledig verblinden van het verkeer vraag ik me ook af wat voor acute milieuschade hier plaatsvindt. En dan zo'n halvegare die erop reageert "ha leuk voor in een tunnel"...

We're doomed ;)
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 840

Re: Niet normaal

Millieuschade valt wel mee denk, je ze gebruiken kunstmest en suiker, daar komen bij verbradingen geen giftige dampen vanaf.

Deze vind ik wel leuk op zich :D :D

http://www.youtube.com/watch?v=mVa-h7HS3Aw

Niet dat ik ervoor ben, maar gewoon voor een klein beetje rook op het einde 3 politieagenten en 6 brandweerlieden. En kijk die politie met een schepje zand erop gooien :P

Ik zou zelf nooit een rookbom maken, dat is illegaal. Maar het is wel leuk bij oud en nieuw, en als ze als legaal vuurwerk verkrijgbaar zouden zijn, zou ik wel een kleintje kopen.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Niet normaal

Ja, dat zeg je steeds maar volgens mij komen er behoorlijk wat nitreuze dampen vrij bij de omzetting van die nitraten, ook te zien aan de kleur.

Dus of dat nu zo milieuvriendelijk is.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Niet normaal

Je krijgt hier een compleet onderschat gevoel van de ernst van de zaak. Je kunt 75 liter benzine in een vat proberen te laten exploderen, maar dat is niet wat er gebeurt. De klap is bijna uitsluitend van de lawinepijl(en), en daarna is de hele buurt vergeven van de (onverbrande) benzine. Er is gewoon geen zuurstof genoeg om die benzine mee te laten doen aan de blast.

Volkomen gek.

Berichten: 281

Re: Niet normaal

Het wordt weer tijd dat de benzineprijs weer omhoog gaat, krijg je dit soort 'experimenten' niet meer zo gauw...

En dan die kleine jochies met die rookbom, zal niet lang duren of we krijgen weer berichten op chemieforum dat er weer een ernstig ongeluk gebeurt is met dit soort geklungel.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Niet normaal

dit keer was de brandweer er bij

maar die Afbeelding is niet normaal meer
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 2.337

Re: Niet normaal

Ongelooflijk wat die losers allemaal uitspoken. 8-[

Jammer dat de brandweer niet ingreep en hen alle kosten aanrekende. :twisted:

En de politie hen nog een dikke boete gaf voor verstoring van de openbare orde.

Berichten: 78

Re: Niet normaal

Stelletje gekken. Met zero chemiekennis noch inschatting voor enig gevaar. Ik doe wel wat aan pyrotechniek, maar gecontroleerd, kleinschalig en VEILIG :oops: . Dit is echt :eusa_sick:

Reageer