Springen naar inhoud

[scheikunde] werkstukje chemie in de geneeskunde

• Log in om te kunnen reageren

BMS

BMS

• 0 - 25 berichten
  • 21 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 december 2008 - 21:13

Hallo

Ik moet voor school een eindwerk(je) maken over chemie in de geneeskunde. Ik moet ťťn onderwerp eruit kiezen en dat verder uitwerken.
Ik zit in het 6e jaar ASO en zou een, voor de rest van de klas, verstaanbaar stuk moeten maken over zo'n onderwerp (ong. 10' spreken, maar in de tekst mag het verder uitgewerkt zijn)
Nu is mijn vraag, wat is er een niet al te moeilijk onderwerp die je redelijk kan uitwerken in 10' ?
Ik had al gedacht aan het stollen van bloed, bijvoorbeeld. Of anticoagulantia, maar dat is dan alweer iets te moeilijk en niet echt haalbaar om in 10' uit te leggen...

Dus, een redelijk eenvoudig onderwerp, uit te werken in 10', over chemie in de geneeskunde (en stralingen heeft al iemand anders gekozen...)

Mvg
Tim

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 december 2008 - 19:33

Chemie in de geneeskunde heet ook wel "farmacie", dat is een hele studie.... Daar moet toch wel iets te vinden zijn?

Pijnstillers?

Nikos

Nikos

• >250 berichten
  • 374 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 december 2008 - 19:57

medicijnen?
Buffers in het bloed en waar het invloed op heeft? (O2 CO2 vervoer)

straling - chemie? straling kon je ook niet kiezen want dat is fysica.

Veranderd door Nikos, 14 december 2008 - 19:58

hzeil

hzeil

• >1k berichten
  • 1379 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 december 2008 - 22:28

Mijn medische kant in de opleiding betrof vooral de zuur-base kwesties in het bloed en de pH meting op twee of drie decimalen nauwkeurig met een speciale glaselectrode.
Daarnaast de rol van de spore-elementen in het menselijk lichaam. Als derde onderwerp werd mij "vitaminen en hormonen" gegeven.
Zelf kiezen was er niet bij. De docent wist wat belangrijk voor mij was en ik heb er later veel pleizier van gehad.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures