Springen naar inhoud

flowcytometrie met FACScan

• Log in om te kunnen reageren

ccc

ccc

• >100 berichten
  • 211 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 december 2008 - 16:31

Hey,

wat is flowcytometrie met FACScan bij Becton Dickinson?
Hoe werkt dat precies?

Neem je gewoon een bloedstaal en zet je dat in de machine? Of moet je met de bloedstaal iets doen?
Want ik moet dendritsche cellen onderzoeken dmv mRNA elektroporatie? Dus je moet toch eerst bloed hebben van die patiŽnt? Hoe gaan ze dat nemen?

Kan iemand mij helpen???

Veranderd door ccc, 21 december 2008 - 16:32

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 december 2008 - 16:34

Beste ccc,

wat doet een flowcytometer(FACS)? Deze informatie kun je vrij makkelijk op zoeken. Vervolgens kun je met informatie achterhalen waar deze methode op gebaseerd is en hoe jij dat kan toepassen. Eerst even zelf gaan kijken op het internet valt genoeg te vinden.

MvG Ron

ccc

ccc

• >100 berichten
  • 211 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 december 2008 - 22:15

Ik zal het specifieker vragen.

Dus de flowcytometrie in vergelijking met de klassieke heeft meerdere detectors. Ik heb gelezen dat er 3 waren en 2 lasers. Maar ik begrijp die werking niet zo goed.

Wat zijn monoklonale antilichamen? Zijn dat B-lymfocyten die Antilichamen produceren afkomstig van plasmacellen?

Gaan ze die antilichamen koppelen op die dendritische cellen?

Alvast bedankt,

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 december 2008 - 23:44

Monoclonale antilichamen zijn allemaal dezelfde type antilichamen die worden geproduceerd in celkweken. Deze antilichamen worden inderdaad specifiek gebonden aan de dendritishe cellen en hebben een fluorescerent label. Dat willen zeggen dat je deze cellen labelt met fluorescerent antilichamen. Met de flowcytometer kun je deze cellen dan scheiden.

MvG Ron

ccc

ccc

• >100 berichten
  • 211 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 december 2008 - 21:20

Wanneer gaat de monoklonale antilichamen binden? In de rijpere vorm van dendritische cellen of de onrijpe vorm?

bcbt

bcbt

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 december 2008 - 02:07

Het is te zien op welk antigen je antilichaam ga binden. Dit kan bijvoorbeeld een bepaald eiwit zijn die zich in je celmembraan bevind. In jou geval kan dit een eiwit zijn die aanwezig is in de rijpe vorm en niet in de onrijpe, dus ga je antilichaam met je fluorescente groep alleen op de rijpe binden en niet op de onrijpe.

ccc

ccc

• >100 berichten
  • 211 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 december 2008 - 10:57

De 3 detectors die de FACScan (BD) heeft zijn toch PMT? Waarom kiezen ze PMT en niet een andere soort detector.

Dus als de antilichaam bindt die covalent gebonden is aan de fluorescerende stof, wordt dat door 3 detectors geanalyseerd.
Maar welke kenmerken hebben de detectors?
Bv je koppelt die met FITC. Gaan alle 3 detectors dat analyseren of detecteert 1 detector de FITC?

Alvast bedankt

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 december 2008 - 12:06

We hebben je nu al aardig geholpen over de techniek, maar heb je zelf helemaal niets kunnen vinden? Heb je geen documentatie over dit systeem? Is dit een huiswerkvraag en staat er niets over in je boeken?
Dus wat denk je zelf?

MvG Ron

Rockndoll

Rockndoll

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 december 2008 - 13:19

*knip*
# Moderatoropmerking
biochemiefreak: sorry, dit gaat voor mij gevoel echt iets te ver. Mijn opmerking was duidelijk genoeg.Ik heb je plaatje verwijderd.

Veranderd door biochemiefreak, 30 december 2008 - 19:27

ccc

ccc

• >100 berichten
  • 211 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 december 2008 - 14:56

Ik heb het wel gevonden, maar het is om na te vragen. Dit is geen huiswerkvraag. Het gaat over mijn thesis.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 31 december 2008 - 15:31

Plant die dan ergens neer ofzo als er geen bedrijfsgeheimen instaan. Mensen die er zin in hebben, kunnen die dan lezen en fouten aanwijzen. Misschien worden er zo dingen uitgepikt, waarvan jij misschien 100% zeker van bent dat ze goed zijn, maar dat niet zijn.

ccc

ccc

• >100 berichten
  • 211 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 december 2008 - 16:45

Ah ja, da's waar.

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 december 2008 - 17:46

Als je het allemaal wel weet heb je toch onze bevestiging niet nodig. Zet dan puur het verhaal neer waar jij onzeker over bent en plaats daar dan je kanttekeningen. Dan kunnen we je helpen. Nu lijkt het er heel erg op dat wij huiswerkvragen aan het oplossen zijn.

MvG Ron

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures