Springen naar inhoud

Toelatingsexamen technische wiskunde

• Log in om te kunnen reageren

Laurentius

Laurentius

• >25 berichten
  • 93 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 november 2005 - 21:18

Hallo allemaal,

Ik wil graag in deeltijd Technische Wiskunde aan een TU (Eindhoven) willen studeren. Nu heb ik geen VWO, dus wil ik via een toelatingsexamen ( colloquium doctum) proberen toegelaten te worden. Heeft iemand hier ervaring met zo'n toelatingsexamen, weet iemand hier meer over ?

Bedankt !

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Nabuko Donosor

Nabuko Donosor

• >25 berichten
  • 94 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2005 - 00:15

Hoi, zo'n toelatingsexamens zijn meestal van een deftig niveau. Er wordt getest op algebra (matrices, complexe getallen, ..), analyse (limieten , rijen, continuiteit, afleiden, integralen, .. ), ruimtemeetkunde, vlakke meetkunde. Je kan meestal vorige toelatingsexamens inkijken van vorige jaren, via de site van UGent en KULeuven kan je er inkijken van Burgelijk Ingenieur. Er zijn ook enkele goeie boeken met allerhande vragen (meestal met oplossingen achteraan :wink: ) van verschillende soorten wiskunde-toelatingsexamens (Militaire School, Burgelijk Ingenieur, Arts, ..). "Wiskundige toelatingsexamens" is er zo eentje. Ook misschien handig om te gebruiken : vragen van wiskunde olympiades. Op www.vwo.be kan je er ontelbaar veel vinden. [/url]

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2005 - 20:21

als je geen wiskundige richting hebt gedaan wordt het zwoegen vrees ik, sommige onderwerpen zal je nog nooit van gehoord hebben :roll: juist?

Laurentius

Laurentius

• >25 berichten
  • 93 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 december 2005 - 21:04

als je geen wiskundige richting hebt gedaan wordt het zwoegen vrees ik, sommige onderwerpen zal je nog nooit van gehoord hebben :roll:  juist?

`

Hoi superslayer,

wat betreft pure wiskundige kennis maak ik me geen zorgen. Ik ben alleen uit de tijd dat er nog niet met profielen werd gewerkt zoals dat nu het geval is. De kennis heb ik wel.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures