Oxidatieve fosforylering

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Oxidatieve fosforylering

Hallo mensen,

Mijn naam is Archana, ik studeer Biomedisch labonderzoek en zit nu in het derde jaar.

Op dit moment loop ik tegen het einde van mijn stageperiode aan en ben ik dus bezig met het schrijven van mn verslag.

Het onderwerp waar ik mij mee bezig heb gehouden is de oxidatieve fosforylering.

Nu heb ik in mijn inleiding al globaal uitgelegd wat de oxidatieve fosforylering inhoudt, maar het probleem is dat ik niet goed kan beschreven hoe die complexen precies werken. Met name Complex I en II gaan niet zo of ik begrijp het gewoon verkeerd.

Op verschillende sites zie ik de reactievergelijking NADH + H+ = NAD+ bij complex I staan. Het is toch zo dat er 2 protonen vrijkomen? Wat gebeurt er nou precies als die NADH reageert met H+?

Ik ben echt een beetje confused :(

Ik hoop dat iemand me kan helpen door middel van het posten van een link of uitleg.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Oxidatieve fosforylering

hier heb je denk ik wel wat aan :)

succes!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Oxidatieve fosforylering

Hij reageert dan ook niet met zuur, dat zuur is nodig om hetgeen dat gereduceerd wordt van een zuur proton te voorzien.

Als ik bijvoorbeeld een aldehyde reduceer tot een primair alcohol of een keton tot een secundair alcohol, komen er netto 2 H in het molecuul erbij. Eentje zal als hydride (H- in feite) koppelen en de tweede H als H+ zodat het gereduceerde molecuul elektrisch neutraal blijft.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nicotinamide_...ne_dinucleotide

Berichten: 2

Re: Oxidatieve fosforylering

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga kijken of ik er wijzer uit word en als het nog niet duidelijk is.. Dan kom ik weer ! Afbeelding

Reageer