Sucralose

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 3

Sucralose

Vraagje,

Ik ben reeds begonnen met een onderzoek over sucralose ( C12H19Cl3O8) en of er alcohol uitgeproduceert kan worden d.m.v. een gistings process.

Aangezien er uit glucose ethanol wordt gemaakt, moet ik dat dus eerst uit het sucralose zien te krijgen.

Weet iemand of dit mogelijk is? zo ja wat dan ook de bijhorende reactie vergelijking is?

Alvast bedankt.. en mijn excuses als ik in de verkeerde sectie heb gepost. :P

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Sucralose

Hm, waarom zou je dat willen? Sucralose wordt in fabrieken gemaakt uit suiker.....

Sucralose is 4,1',6' trichloro-galacto-sucrose. Geen van de enzymen die het menselijk lichaam gebruikt om suiker af te breken heeft op deze zoetstof een invloed. De stof passeert het lichaam daardoor ongewijzigd. Dit is een eerste indicatie dat processen die met suiker werken niet zomaar op sucralose werken.

Verder: in beide suikerringen in het molecuul zijn OH groepen door chlooratomen vervangen. Als je de twee splitst houd je dus een gemodificeerd glucose en een gemodificeerd fructose over. Geen kans....

Berichten: 3

Re: Sucralose

Omdat ik een sucralose-oplossing wil laten gisten om daaruit alcahol halen. Ik doe het zelfde met een glucose en een sacharose-oplossing. Na het destilleren vergelijk ik m'n resultaten

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Sucralose

OK. Dit klinkt als zuivere wetenschap. Ik ben tegenwoordig gewend aan wat meer toegepast onderzoek.

Je wilt dus weten of het werkt omdat je een experiment aan het doen bent. Kun jij beantwoorden waarom je dit experiment doet? Wil je er iets van leren? Wil je dit praktisch gaan toepassen?

Ik denk dat ik al heb beantwoord wat ik denk dat je resultaat zal zijn. Ik ben wel geinteresseerd, want dit is een molecuul waar ik 19-15 jaar geleden heel veel rekenwerk aan heb gedaan!

Berichten: 3

Re: Sucralose

Sorry dat ik zo laat reageer maar ik zat een aantal dagen zonder internet. Maar goed.

Ja ik wil er wat van leren. Of het mogelijk is ethanol te maken uit een sucralose oplossing, zoals het te doen is uit een glucose of sacharose oplossing.

Dit is in tegendeel ook voor school.

Reageer