Springen naar inhoud

smeltpunt van binaire mengsels

• Log in om te kunnen reageren

nielsgeode

nielsgeode

• >100 berichten
  • 137 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2009 - 22:01

Het hoe en waarom is wat uitgebreid dus zal ik mij beperken tot de kern (hoewel dat op het eerste gezicht wat nutteloos overkomt :P )

Ik wil een benzeen / tolueen mengsel hebben (met zoveel mogelijk benzeen) maar het smeltpunt van dat mengsel moet onder de -55 graden celcius zijn.

Iemand enig idee hoe ik achter de verhouding kom waarbij dit smeltpunt (ongeveer) -55 is? Het hoeft niet heel erg nauwkeurig, ik moet alleen 100% zeker weten dat het mengsel nog vloeibaar is bij -50

Ik kan natuurlijk de smeltpunten (-89,5 en +5,5 graden celcius) nemen en dan gewoon doen alsof het lineair loopt maar klopt dat ook? Uiteraard ga ik uit van het aantal molen van benzeen en tolueen

Veranderd door nielsgeode, 08 januari 2009 - 22:20

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 januari 2009 - 22:59

Helaas zijn die binaire systemen in het echt verre van lineair. Wat jij nodig hebt, is een zogenaamd t,x diagram van een benzeen-tolueen systeem.

nielsgeode

nielsgeode

• >100 berichten
  • 137 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2009 - 23:04

Helaas zijn die binaire systemen in het echt verre van lineair. Wat jij nodig hebt, is een zogenaamd t,x diagram van een benzeen-tolueen systeem.

Leuk en aardig maar waar ga ik dat vinden? :)
Zoals ik al zei: het hoeft niet heel nauwkeurig en even proberen kan altijd natuurlijk :)

hzeil

hzeil

• >1k berichten
  • 1379 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2009 - 19:04

Je gaat dat vinden in een boekenserie met de naam "Critical Tables" in een universitaire bibliotheek.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures