[scheikunde] vitamine c bepaling in spa citron

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[scheikunde] vitamine c bepaling in spa citron

Ik heb al zo´n beetje mn hele proef, maar ik heb nog een paar vraagjes:

ik gebruik een joodoplossing met (waterig kaliumjodide) en titratie om de molariteit te vinden, maar ik weet niet welke stof ik met de joodoplossing zou moeten titreren, om de M van de joodoplossing te vinden. 8-[

Mijn leraar zei dat ik ook redoxreacties uiteindelijk nodig zou hebben, ik denk ongeveer wanneer ik de joodoplossing met spa citron zou mengen en dan de vitamine c bij de joodoplossing zou gaan. alleen ik heb geen idee wat redoxreacties zijn en waarvoor en van mijn bronnen snap ik ook niet veel. :cry:

ik weet niet of ik voldoende heb gezegd om geholpen te kunnen worden, maar ik ben al blij als iemand probeert te helpen :) .

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] vitamine c bepaling in spa citron

Er zijn ook nog andere titraties mogelijk. Google eens, er is een scala aan titraties mogelijk en te vinden, ook met jood erbij. Vind je wat, meld het dan hier en zeg wat je er misschien niet van snapt.

Berichten: 2

Re: [scheikunde] vitamine c bepaling in spa citron

Ik heb goed nieuws :) , ik heb door jou gezocht naar titratie, duurde eventjes om wat te vinden en dan vindt ik een andere forum waar alles zo in staat dat ik het begrijp :) . Over titratie en redoxreactie. (ik had eigenlijk beter gelijk kunnen blijven googelen :oops: ).

bedankt voor de hulp ;)

Reageer