Amateurchemie.nl

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 654

Amateurchemie.nl

Allereerst:

Ja, er is al een topic met hetzelfde onderwerp. Maar sinds dat topic is de website gegroeid en verdient het op z'n minst een officiëler topic op de goede plaats.

Dus:

Amateurchemie.nl is een website opgericht om de hobbychemicus te dienen. Een forum gericht op de experimentele kant van chemie.

Het forum, voorheen (niet zo) bekend als chem.bromine.nl, heeft de naamswijziging ondergaan zodat de naam het doel van de website beter omschrijft: Ook mensen die chemie in hun vrije tijd uitvoeren hebben een website nodig.

Wat hopen we hiermee te bereiken? Een centrale plek om de hobbychemie te kunnen bespreken. Een website waarmee er niet perse een grote voorkennis nodig is. Een forum om te kunnen praten over je ervaringen en ideeën. Gericht op plezier en kennis en om de amateurchemicus altijd te kunnen steunen.

Let op:

Om de hobbychemie niet in een kwaad daglicht te zetten zijn pyrotechnische en drugsgerelateerde onderwerpen niet toegestaan. Zo weert de website de bekende "k3wls" die alleen maar stoer willen doen.

@Moderators:

Excuses als dit een dubbel topic is of niet is toegestaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Amateurchemie.nl

wouterman schreef: @Moderators:

Excuses als dit een dubbel topic is of niet is toegestaan.
Mwah. Het is een mooie website, en feitelijk vind ik alle websites die serieus met chemie omgaan geen probleem om te noemen. Het moet nog groeien, maar dat moest Chemieforum.nl ook in november 2003...

Maar ik vroeg me wel af of jij een teamfunctie hebt?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 654

Re: Amateurchemie.nl

Ik ben serverbeheerder, webmaster en oprichter.

Hartelijk bedankt dat dit topic mag bestaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Amateurchemie.nl

Wel een beetje eigen reclame, dus.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 3.145

Re: Amateurchemie.nl

Beryllium, het is echt niet bedoeld als eigen reclame. Ik heb gezien hoe het nieuwe forum zich nu ontwikkelt en het is duidelijk dat het niet om het persoontje van de eigenaar/oprichter gaat, maar echt een start van een serieuze website voor hobby/amateur chemici. Ik vind dat initiatief alleen maar toe te juichen en ik denk dat wouterman daarmee een heel goede stap heeft gezet. Het is ook duidelijk dat het echt gaat om wetenschappelijk geinteresseerden en niet om de k3wls of de drugs-makers. Kijk er maar eens rond, dan krijg je wel een indruk van wat er zoal gebeurt.

Dat teamwork op die site komt vast nog wel, als het allemaal groter groeit. Eerst moet er nu een redelijke groep ontstaan, die actief is op de website.

Berichten: 774

Re: Amateurchemie.nl

Ik vind het chemieforum mooier van layout persoonlijk. :P Maar over een paar jaar zal de website waarschijnlijk ook een mooie bron van informatie worden !

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Amateurchemie.nl

Beryllium, het is echt niet bedoeld als eigen reclame.
Thanks voor de verduidelijking :)
Ik heb gezien hoe het nieuwe forum zich nu ontwikkelt en het is duidelijk dat het niet om het persoontje van de eigenaar/oprichter gaat, maar echt een start van een serieuze website voor hobby/amateur chemici. Ik vind dat initiatief alleen maar toe te juichen en ik denk dat wouterman daarmee een heel goede stap heeft gezet. Het is ook duidelijk dat het echt gaat om wetenschappelijk geinteresseerden en niet om de k3wls of de drugs-makers. Kijk er maar eens rond, dan krijg je wel een indruk van wat er zoal gebeurt.
Zoals ik al zei, elke website die chemie in positieve zin promoot heeft mijn stem. Was ook niet als kritiek bedoeld en als reden om de site hier niet op te geven, maar enkel een constatering.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Reageer