Stage in het buitenland

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 62

Stage in het buitenland

Beste chemici,

Ik ben nu 4e jaars student chemistry (richting Research & Development) op de HU, en ik ga over een half jaar (sept 2009 - feb 2010) afstuderen. Dit afstudeerproject wil ik graag in het buitenland vervullen. De zelfstandigheid, omgeven zijn door een 'vreemde' cultuur en het avontuurgevoel doen me hier voor kiezen, maar ik heb niet een voorkeur voor een bepaald land.

Omdat ik er graag optijd al mijn zaken geregeld wil hebben zou ik graag informatie willen over waar ik een geschikte buitenlandse stageplek kan vinden, en ook ervaringen en tips willen van chemici die al in het buitenland zijn geweest.

Alvast bedankt!

Tiberium

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Stage in het buitenland

Dit hoort natuurlijk niet in het forum Vacatures... ;)

Ik heb tijdens mijn studie een buitenlandstage gedaan, welke ik heb geregeld via de prof van de afdeling waar ik afstudeerde. Daar begint je zoektocht. Denk dan ook vooral goed na over sponsoring! Kijk o.a. bij de Nuffic of je wat sponsoring los kunt weken. Buitenlandstages zijn nl. wel duur vergeleken met een normale stageplek aangezien er extra kosten bij komen en je vaak niet wordt betaald als buitenlandse student. In mijn geval werd de studentenkamer door de afdeling waar ik stage ging lopen bekostigd.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 2.399

Re: Stage in het buitenland