Stage in het buitenland

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 62

Stage in het buitenland

Beste chemici,

Ik ben nu 4e jaars student chemistry (richting Research & Development) op de HU, en ik ga over een half jaar (sept 2009 - feb 2010) afstuderen. Dit afstudeerproject wil ik graag in het buitenland vervullen. De zelfstandigheid, omgeven zijn door een 'vreemde' cultuur en het avontuurgevoel doen me hier voor kiezen, maar ik heb niet een voorkeur voor een bepaald land.

Omdat ik er graag optijd al mijn zaken geregeld wil hebben zou ik graag informatie willen over waar ik een geschikte buitenlandse stageplek kan vinden, en ook ervaringen en tips willen van chemici die al in het buitenland zijn geweest.

Alvast bedankt!

Tiberium

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Stage in het buitenland

Dit hoort natuurlijk niet in het forum Vacatures... ;)

Ik heb tijdens mijn studie een buitenlandstage gedaan, welke ik heb geregeld via de prof van de afdeling waar ik afstudeerde. Daar begint je zoektocht. Denk dan ook vooral goed na over sponsoring! Kijk o.a. bij de Nuffic of je wat sponsoring los kunt weken. Buitenlandstages zijn nl. wel duur vergeleken met een normale stageplek aangezien er extra kosten bij komen en je vaak niet wordt betaald als buitenlandse student. In mijn geval werd de studentenkamer door de afdeling waar ik stage ging lopen bekostigd.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 2.399

Re: Stage in het buitenland

Als je de mogelijkheid en de wil hebt om een stage in het buitenland te doen, altijd doen! Ik heb er zelf geweldige ervaringen aan overgehouden (en zit er nogsteeds). Je zult keuzes moeten maken, je hebt vast wel een bepaalde voorkeur voor een bepaald land en research richting. Spreek eens wat mensen aan met connecties in je omgeving. Ik ben gewoon gaan praten met een professor en toen was er zo wat geregeld. Vaak is er ook wel geld hier en daar los te peuteren. Suc6

Berichten: 62

Re: Stage in het buitenland

@ Beryllium Excuses, ik wist even niet in welk forum te plaatsen, en ik kwam bij "vacatures" meer informatie over stageplekken tegen.

Ik heb de afgelopen dagen veel van mijn klasgenoten en vrienden gevraagd naar mogelijke connecties, ook heb ik contact gelegd met mijn decaan. Mijn decaan heeft een wat meer terughoudende houding, en laat me lekker alles zelf uitzoeken. Vandaar dat ik alle mogelijke opties aan het verkennen ben. Op dit moment gaan mijn voorkeur uit naar Givaudan in Zwitserland. Ik heb de site van de nuffic goed bekeken net, en die ga ik zeker gebruiken om informatie van te halen.

Met vriendelijke groet,

Tiberium

Reageer