Beter leren integreren.

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2.589

Beter leren integreren.

Hallo,

Wie weet waar ik (eventueel op het net) integraal oefeningen (van bassis tot veel verder) vind, liefst met oplossingen erbij om mijn integreer kunst een beetje te perfectioneren?

Groeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Beter leren integreren.

Hier zijn er een aantal, gewoon met google gevonden. Zelf zoeken levert vasr nog meer resultaten op.

http://www.mathsyear2000.org/alevel/pure/purexaint.htm

Berichten: 2.589

Re: Beter leren integreren.

bedankt zal ik zeker gebruiken maar ik was eigenlijk nog meer op zoek naar goniometrische en dubbel integralen eventueel driedubbel.

Groeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Beter leren integreren.

Begin dan al maar eens met alle oefeningen in je boek, of heb je die van de andere twee reeksen ook al gemaakt? :roll:

Berichten: 2.589

Re: Beter leren integreren.

het lijkt mss dat ik onoemelijk lui ben en niet gewoon mij eigen boeken wil raadplegen maar toen ik deze vraag stelde was mijn idee gewoon het volgende: mss kent er iemand een goed site waar er een hoop oefeningtjes staan liefst opgelost met tussen stapjes zodat ik op één of ander manier de kneepje van het vak wat beter leer kennen .

Toch bedankt. Groeten.

Berichten: 294

Re: Beter leren integreren.

hebt ge maple?

zoja=> ge kunt met het pakket Student dervoor zorgen dat ie alles stap per stap uitrekend...

kdacht dat et iets in aard was van

with(calculus[Student1]); dat ge moest invoeren... en dan hetgeen ge wilt uitrekenen, ij geeft uitkomst en dan doet ge Hint(%)

etc

etc

twas iets in die aard, helpfile es lezen...

dit natuurlijk als ge maple hebt...

anders nog een handige site:

http://integrals.wolfram.com/

op die manier kunt ge beetje controleren of ge juist zit of niet, voor opgaven die niet uitgewerkt zijn...

TIP: probeer zoveel mogelijk zelf op te lossen, leert ge massa's meer bij dan te snappen wat er gebeurd....

Groeten

Andy

Reageer