Springen naar inhoud

Acid/Base extractie van tryptamines

• Log in om te kunnen reageren

Diethel

Diethel

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 februari 2009 - 00:37

Ten eerste, nederlands is niet mijn eerste taal, dus excusering als mijn spelling en zo iewat fout zijn. Ik ben een derdejaars engelse student petrochemie die een jaar in Nederland woont bij familie.

Bij de extractie van de meeste tryptamines uit planten is een acid/base extractie voldoende, om een bepaalde stof te isoleren uit het materiaal. Dit is meestal nodig omdat planten plantaardige vetten bevatten. Echter, als je je beginmateriaal ontdoet van vetten of planten gebruikt die geen vetten bevatten, is in theorie een extractie zonder de zuur-stap nodig mogelijk, niet? Een simpele base als natronloog zou dan genoeg zijn om de stoffen te extraheren, waarna je bijvoorbeeld heptaan of octaan zou kunnen gebruiken in een vacuumruimte om de geisoleerde stof in een fractie te concentreren. Misschien een hele domme vraag, maar is er dan nog een reden om de acid-stap te ondernemen?

Bij voorbaat dank
Diethel.

Veranderd door Diethel, 08 februari 2009 - 00:38

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

nielsgeode

nielsgeode

• >100 berichten
  • 137 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 februari 2009 - 11:56

Ten eerste, nederlands is niet mijn eerste taal, dus excusering als mijn spelling en zo iewat fout zijn. Ik ben een derdejaars engelse student petrochemie die een jaar in Nederland woont bij familie.