microscopen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 241

microscopen

Via een kennis ben ik in het bezit gekomen van een Leitz Diaplan microscoop, maar ZONDER handleiding.

Ik heb nogal wat websites afgeschuimd om te zien of men ergens een dergelijke manual aanbiedt als pdf, maar , tenzij ik er over heb gekeken, heb ik niets gevonden.

Tenzij ik hier op het verkeerde forum ben, toch durf ik de vraag stellen: is er iemand die mij kan helpen, Ik ben naast mijn interesse in de scheikunde,ook sterk ge-interesseerd in paddenstoelendeterminatie, en daar zou ik dit toestel willen voor gebruiken.

Ik kijk uit naar jullie info.

hartelijk dank.

Berichten: 197

Re: microscopen

Afbeelding

Ziet die Leitz Diaplan er toevallig zo uit? Dan zou ik je namelijk wel kunnen helpen! ;) [!]

Groetjes Marco

p.s.: ik heb al een tijdje voor je gezocht, maar heb ook geen pdf-bestand of iets anders gevonden :cry:

Gebruikersavatar
Berichten: 241

Re: microscopen

Beste Marco,

Inderdaad, dat is als twee druppels water het toestel dat ik in mijn bezit heb.

Heeft men in het labo waar de betreffende foto werd genomen, geen handleiding, of iets wat mij zou kunnen helpen (waarvoor dienen al die knopjes en die draaibare onderdeeltjes) .

Gezien ik voor mijn paddenstoelen-hobbie niet echt die fluorescentie nodig heb, durf ik een bijkomende vraag stellen: Waar ergens kan ik een bijkomend klassiek objectief bekomen dat zou passen op deze microscoop? misschien zelfs een immersielens die ik bij eventuele gekleurde preparaten zou kunnen gebruiken?

Kunt U mij verder helpen?

nogmaals dank voor mogelijke informatie.

Patrickvda

Re: microscopen

Moeilijk te vinden, een eerste begin misschien dat dit je verder kan helpen.

De website: http://www.microscopy-uk.org.uk/index.html

Een microscoopbespreking: http://www.microscopy-uk.org.uk/mag/indexm...dw-diaplan.html

Dit zijn proffesionele microscoop en is specifiek samengesteld voor de gebruiker.

Ik zou proberen of je op een universteit iemand kunt vinden die je er mee wil leren werken want in je eentje is het haast niet te doen om er goed mee te leren omgaan.

Je zult waarschijnlijk dan nooit uit het instrument halen wat er inzit en dat zou zonde zijn.

Berichten: 197

Re: microscopen

Hoi Patrick!

Ik heb nog wat op het Internet gevonden dat mogelijk nog bruikbaar kan zijn voor u; door op KLIK te klikken verschijnt de website!

KLIK

Mocht u toch nog vragen hebben over deze microsoop dat mag u die hier altijd stellen ;)

Groetjes Marco

Berichten: 197

Re: microscopen


Gebruikersavatar
Berichten: 241

Re: microscopen

Beste Marco, beste Gerard,

Heel erg bedankt voor jullie info en jullie zoekwerk aangaande mijn microscoop.

Jullie hebben mij nogal wat leeswerk bezorgd, waarvoor mijn dank.

Mocht er toch iemand zijn die aan een handleiding zou geraken , of die ergens een pdf-file van een handleiding kan bekomen, hartelijk dank.

en .... mochten jullie mij verder kunnen helpen aan bijkomende info, naast het reeds geleverde,.... doe maar,..........

patrickvda

Berichten: 197

Re: microscopen

Beste Patrick,

Ik heb helaas tot heden nog niks kunnen vinden over de Leitz Diaplan;

wel heb ik een adresje van een Lab in België gevonden waar u naatoe kunt bellen:

CONTACT:

RENATA JANUSZEWSKA, PH.D.

UGENT SENSOLAB

B0.026-B0.027

GHENT UNIVERSITY, COUPURE LINKS 653

9000 GENT, BELGIUM

TEL: +32/9/264 59 61 or 264 59 45

Fax: +32/9/264 62 46

[email protected]


...:Nog een KLIK:...

Met vriendelijke groeten,

Marco

Gebruikersavatar
Berichten: 241

Re: microscopen

Beste Marco,

Schitterende vondst, en blijkbaar op een boogscheut van waar ik tewerk ben gesteld.

Ik neem de nodige contacten met het voorgestelde labo.

Nogmaals hartelijk dank voor je geboden hulp en je schitterend "zoekwerk"

vriendelijke groeten,

Patrick VDA

Reageer