ogen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

ogen

ik vroeg mij laatst het volgende af:

het is perfect mogenlijk om twee ogen afzonderlijk van elkaar te bewegen, maar waarom kunnen mensen enkel scheel kijken, een bijvoorbeeld niet met 1 oog naar boven en een ander naar beneden?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: ogen

ja dat kan.

Als je veel TV kijkt zie je ze wel eens langs komen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: ogen

Antoon schrijft:
Als je veel TV kijkt zie je ze wel eens langs komen.
of bedoel je dat je dan zelf zo gaat kijken? :wink: :roll: (sorry, geen loens emoticonnetje beschikbaar. Ik zal een verzoek indienen bij het beheer.... :P )

Ik denk dat Made in Flanders bedoelt in het algemeen en als regel, eerder dan bij afwijkende uitzondering.

Kameleons kunnen dt wel, en mogelijk nog wel meer diersoorten? :P
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: ogen

de spieren zijn er de zenuwbanen lopen er

het is mogelijk

hoe dat je dat oefend? no idea

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: ogen

is dat dan omdat we die bewegingen nooit nodig hebben, terwijl we wel scheel kijken omdat er een object dicht bij ons staat
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: ogen

Dino schrijft:
de spieren zijn er de zenuwbanen lopen er  

het is mogelijk  

hoe dat je dat oefend? no idea
Ik weet eigenlijk niet of dat bij stereo-kijkende dieren wel mogelijk is. De hersenen gebruiken die twee ogen namelijk om diepte in het beeld te krijgen, en daarvoor zullen de ogen toch innig moeten samenwerken. Ik kan me voorstellen dat die samenwerking in de loop van de evolutie ertoe heeft geleid dat er eigenlijk maar één besturingssignaal meer vertrekt uit de hersenen dat over beide ogen wordt verdeeld. Dat lijkt me energetisch gunstiger, zo blijft er ook meer hersencapaciteit over voor andere zaken. Dan zou het, behoudens afwijkingen in de hersenen of zo, wel eens onmogelijk kunnen blijken om door oefening je ogen apart te gaan besturen. :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer