Scheikunde Practicum

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Scheikunde Practicum

Hee iedereen op dit forum,

Een vriend en ik moeten morgen vier practica uitvoeren. We zijn nu bezig met de voorbereiding, en hebben over de meeste practica wel een goed idee van aanpak, maar omdat er altijd andere manieren zijn om een practicum aan te pakken.

De pracica zijn:

1: Bepaal het kristalwatergehalte in soda en bepaal de reactiewarmte bij de zuur-base reactie tussen citroenzuur en soda.

2: Bepaal het massapercentage koper in een 10-eurocent munt. Bedenk hiertoe twee werkplannen, en bespreek van beide de voor- en nadelen.

3: Bepaal exact de molariteit van barietwater van ongeveer 0,2 M. er is een fles met barietwater van onbekende molariteit. Bedenk zelf welke oplossing/hoeveelheden je nodig hebt.

4. Men heeft een mengsel van oxaalzuur en azijnzuur in water. Bepaal van beide zuren de molariteit door middel van twee verschillende titraties.

We gaan hier zelf ook onze gedachtenspinsels posten, en we horen graag van jullie

-Doeke en Max

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Scheikunde Practicum

We kunnen hier heel veel gedachte- en andere spinsels over schrijven. Maar schrijf eerst eens jullie eigen spinsels op? ;)

Berichten: 109

Re: Scheikunde Practicum

voor de eerste practicum zie deze discussie nog niet zo heel lang geleden.

Berichten: 157

Re: Scheikunde Practicum

Kopergehalte in een euromunt. Dat heb ik op het mbo ook nog moeten doen, alleen toen waren er nog stuivers :P

Denk aan de kleur die koper in zurige oplossing wordt... Dan kan je denk ik wel wat bedenken.

Reageer