Boeken van voor 1985 verbieden

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 3.145

Boeken van voor 1985 verbieden

Dit berichtje deed mij echt huiveren:

http://www.city-journal.org/2009/eon0212wo.html

Gelukkig zitten wij niet in Amerika, maar dit slaat echt alles. Onze tere kindertjes moeten natuurlijk wel beschermd worden door de overheid en daarom moeten we alle kinderboeken van voor 1985 gelijk maar verbieden en het liefst helemaal vernietigen.

En wel om twee redenen:

1) In een deel van de boeken werden giftige materialen toegepast (bijv. pigmenten op basis van zware metalen)

2) Voor 1985 werd er op het gebied van veiligheid veel te licht gedacht. Stel je voor dat kinderen door een oud kinderboek op gevaarlijke ideeen worden gebracht.

Dit is geen grap, het is echt serieus, en het is enerzijds lachwekkend, maar aan de andere kant ook in- en in-triest.

Berichten: 2.337

Re: Boeken van voor 1985 verbieden

Je zou beginnen denken dat het een heel vroege éénaprilgrap is. 8-[

Berichten: 2.399

Re: Boeken van voor 1985 verbieden

Ik vind het ook absurd maar ik vind dat je het niet helemaal goed samenvat. Het gaat voornamelijk om de distributie en niet het bezit van boeken voor 1985.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Boeken van voor 1985 verbieden

Ik vind het eigenlijk een verantwoorde en goede maatregel. Ik vind dat wij dit moeten overnemen en liefst nog rigoreuzer. Zo ben ik er voor om ook:

- Alle huizen van voor 1985 vanaf direct af te sluiten en zo snel mogelijk te slopen.

- Antieke meubelen en andere oude artikelen (kinderspeelgoed !!!) in te zamelen en te vernietigen.

- Musea ontoegankelijk voor kinderen te verklaren.

- Speeltuinen, dierentuinen, zwembaden, sportaccomodaties, ouder dan 24 jaar direct te sluiten, of in ieder geval voor kinderen tot verboden gebied te verklaren.

- Auto´s van voor 1985 8-[ ...... o nee, DAT niet... Afbeelding

Berichten: 1.816

Re: Boeken van voor 1985 verbieden

"Fahrenheit 451" Deel 2?
LiA

Berichten: 15

Re: Boeken van voor 1985 verbieden

Komt voor 1985 niet 1984?? klinkt wel erg bekend in de oren dan! ;)

Berichten: 132

Re: Boeken van voor 1985 verbieden

En typisch geval van neo-Orwellisme?

Reageer