Springen naar inhoud

HBO opleiding Wiskunde

• Log in om te kunnen reageren

ErwinK

ErwinK

• >25 berichten
  • 29 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 december 2005 - 00:31

Hey allemaal,

ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen: ik wil graag mijn HBO propedeuse halen en hiermee doorstromen naar een van de Bèta-opleidingen aan de universiteit. Welke precies ben ik nog niet over uit, maar wel weet ik dat ik mijn propedeuse graag zou willen halen op een opleiding die voornamelijk met wiskunde te maken heeft. Nu heb ik eens rondgekeken en helaas niet erg veel gevonden. Heeft iemand nog een goede tip voor mij? Overigens zou het erg mooi zijn als deze opleiding ook in het noorden van het land gegeven wordt, aangezien ik om persoonlijke omstandigheden dit jaar nog niet te ver van huis op kamers wil.

Erwin

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

OneStepForward

OneStepForward

• >250 berichten
  • 656 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 december 2005 - 01:22

Als je een hbo opleiding met wiskunde wilt hebben, dan raad ik je de leraren opleiding wiskunde aan.
Die wiskunde stof zelf niet toegepast, en krijg je volgens mij zuiver.
Alleen zul je wat didactische vakken ernaast hebben.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

ErwinK

ErwinK

• >25 berichten
  • 29 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 december 2005 - 15:03

Bedankt voor je reactie OneStepForward, ik heb eens rondgekeken en ik zag dat je gelijk in de propedeuse voor de klas mag gaan staan. Daar ben ik niet erg geschikt voor, hehe.

Heeft iemand nog een andere goede tip?

Antoon

Antoon

• >1k berichten
  • 1750 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 december 2005 - 22:29

Is bedrijfswiskunde geen HBO opleiding?

timwaagh

timwaagh

• >250 berichten
  • 293 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 december 2005 - 20:51

Is bedrijfswiskunde geen HBO opleiding?

volgens de studiegidsen hier bestaan er inderdaad HBO opleidingen bedrijfswiskunde.

ErwinK

ErwinK

• >25 berichten
  • 29 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 december 2005 - 00:28

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb echter nog één vraagje, maar ik vond het onnodig om daarvoor een nieuwe topic te openen, dus stel ik hem hier. Ik heb naast mijn propedeuse uiteraard ook mijn VWO-deelcertificaten nodig van Wiskunde B en Natuurkunde (voor Sterrenkunde tenminste, wat mij het leukst lijkt). Heeft iemand enig idee waar ik hiervoor terecht kan? Suggesties zijn van harte welkom, aangezien ik zelf geen enkele school kan vinden die dit aanbiedt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures