Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

Moderator: Rhiannon

Berichten: 1

Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

Hallo,

Ik heb onlangs in een dieetwinkel om de hoek een foldertje meegekregen waarin men water promoot van het merk "Imber".

Mijn kennis van chemie is minimaal, maar ik heb mijn twijfels over de wetenschappelijke onderbouwing van hun argumentatie en beweringen dat hun water een zeer hoge energetische waarde heeft en gezonder is dan water van een ander merk.

Zo staat er dat water een levend organisme is zoals planten, dieren en mensen 8-[

Hier vind je de brochure:

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie van dit magische water?

Is dit water echt zo gezond als men beweert?

Berichten: 281

Re: Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

Zo, even mijn nek weer masseren...

Tsja, er staan maar weinig feiten in dit artikel. Vooral die foto van de "zojuist geboren watermolecuul bij het verlaten van de bron" is wel hilarisch. Dat heeft namelijk meer weg van een sneeuwvlok. Bovendien laten watermoleculen zich wat lastig fotograferen.

Berichten: 915

Re: Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

Daarnaast draagt het bij tot een betere gezondheid, want Imbèr water:

· verlaagt het cholesterolgehalte en de urine zuren;

· zorgt voor een betere opname van voeding, voedings- supplementen en kruiden;

· verhoogt de weerstand en werkt stressverlagend;

· verjongt de huid door zijn uitzonderlijke zachtheid en energie;

· reinigt het lichaam door zijn neutrale zuurtegraad;

· verbetert de doorbloeding en de voeding van cellen, botten, spieren en lymfen;

· schenkt u een natuurlijke vitaliteit door zijn hoge energiewaarde.
Het laatste puntje lijkt me erover te gaan. De rest gaat zowat over de werking van kraantjeswater.

En urinezuren is 1 woord.
Ons advies is: "s morgens, op de nuchtere maag, 25 cl lauw Imbèr water drinken om het lichaam van dode bacteriën te ontdoen. In de loop van de dag minimaal 1,5 liter zuiver Imbèr water drinken want alleen zuiver water zuivert het lichaam (m.a.w. 1,5 liter geen rekening houdend met vermengd water, zoals in koffie, soep, ...). Wat zeer gunstig is voor onze waterhuishouding (nieren, urine - en galblaas).
Wat sowieso het advies is van elke diëtist, drink per dag 1,5 liter water. Maar daarom niet van een duur merk...
Natrium: 2.0 mg/l

Magnesium 0.8 mg/l

Kalium 0.34 mg/l

Calcium 3.3 mg/l

Sulfaten < 5mg/l
Vergeleken met mijn kraantjeswater:

Na: 13,8 mg/l

Mg: 5,0 mg/l

K: 5,9 mg/l

Ca: 54 mg/l

SO4 2-: 60,7 mg/l

Besluit: mijn kraantjeswater leeft meer, wat betreft de opgeloste mineralen.

Gelove wie het gelove wil zeker, maar ik hou het bij mijn kraantjeswater

EDIT: wie weet wat de wetenschappelijke bijdrage van radiësthesie in dit artikel is?

EDIT: klik voor minder nekpijn

Berichten: 1.816

Re: Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

Verdraaid hardnekkig (grapje). Ben altijd weer verbaasd hoe ze de boel proberen te verkopen. Het nederlands drinkwater is (bijna) perfect, dus gewoon schouders ophalen en doorlopen.
LiA

Berichten: 141

Re: Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

Inderdaad mooie verkoopstruc

volgens mij werkt dit beter om water gezonder te maken:

Messages from water

Ik geloof echt dat je gedachten voor een groot stuk je gezondheid bepalen.

Berichten: 7

Re: Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

Hallo,

Toen ik dit artikel las heb ik toch wel een paar keer moeten lachen.

Bijvoorbeeld over het feit dat water een levend organisme is.

een organisme bestaat ALTIJD uit meerdere stoffen (moleculen), het is in staat zichzelf voort te planten, al dan niet met soortgenoten, te groeien en heeft daarom voedingsstoffen nodig.

Voor water geld dit geen van allen. Water is een van de meest basic stoffen die er bestaan, en bestaat maar uit één molecuul.

Het is daarentegen wel een zeer goed oplosmiddel waarin verschillende organismen (bacteriën, vissen, planten e.d.) zich zeer goed thuis voelen.

Ze bedoelen in dit artikel misschien deze organismen, maar wat er letterlijk staat klopt dus niet.

Ook het feit dat zuurstof in het water nodig is betwijfel ik. We ademen immers allemaal een mengsel van voornamelijk 21% zuurstof en 78% stikstof in. Van het stikstof wordt wel een heel klein deel in het bloed opgenomen, maar niets gebruikt door het lichaam. Dit ademen we dus net zo snel weer uit.

Van de ingeademde zuurstof wordt (in rust) zo'n 4 % gebruikt en ademen we 17% weer uit. als het lichaam meer zuurstof nodig heeft haalt het dit uit de lucht, mede door sneller te gaan ademen.

"Correct me if i'm wrong", maar ik denk dat er via de spijsvertering weinig tot geen zuurstof wordt opgenomen.

Ook het plaatje van een water "molecuul" vond ik er leuk. Dit is namelijk een ijs/sneeuwkristal dat uit miljoenen/miljarden watermoleculen bestaat.

De techniek van microscopen is nog niet ver genoeg in om moleculair of atomair niveau te kijken. Wel is de structuur van een watermolecuul bekend, hij bestaat uit twee waterstof atomen en één zuurstof atoom (zie plaatje)

Afbeelding

Ook wel aangeduid, zoals rechts onderin het plaatje, als H2O

van energie waarden van water en/of het menselijk lichaam weet ik niet veel af. Ik kan dus ook niet zeggen of dit water gezonder is dan ander mineraalwater of kraanwater. Ik betwijfel of wetenschappers wel kunnen vertellen of het gezonder is aangezien dit aan zeer veel factoren ligt.

Ik hoop dat dit verhaal duidelijk is, zo niet hoor ik het en zal ik proberen duidelijkheid te verschaffen.

Berichten: 1.816

Re: Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

Sommige homeopaten beweren toch ook dat water een geheugen heeft.???????
LiA

Berichten: 374

Re: Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

typisch voorbeeld van een telsel reclame...

Berichten: 129

Re: Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

wat is dit voor een 'gezever'??

Berichten: 107

Re: Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

Sommige homeopaten beweren toch ook dat water een geheugen heeft.???????
Doen ze dat niet allemaal ?

P.

PS : ik heb altijd al willen weten hoe lang dat homeopatisch geheugen van water intact blijft :D . En kan dat kapotgekookt worden, dat geheugen ? :D

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

Toen ze begonnen over ozongolven en dat water leeft, wist ik het wel :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

Sommige homeopaten beweren toch ook dat water een geheugen heeft.???????
Jup, op diezelfde manier denken ze ook dat een natuurlijk extract dat zoveel verdund is als een mg zout op de hele oceaan nog enkel effect zou hebben... Idioten.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

wat een gewawwel. kletspraat, flauwekul.

mensen die dit soort dingen op de markt brengen mogen van mij een proces verbaal krijgen wegens veroorzaken van een volksgezondheids risico door a kwakzalverij en b een (potentieel) gevaarlijk product aan te bieden.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 281

Re: Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

Is het niet zo, aangezien dit water uit de rug van een sluimerende vulkaan komt, er juist meer sulfaten in het water aanwezig moeten zijn t.o.v. kraanwater? Of is dit een denkfout van mij?

Berichten: 109

Re: Prietpraat over drinkwater?Commercieel bedrog?

Dit is echt by far de meest orginele vorm van doodgewoon WATER promoten die ik tot nu toe heb gezien :P . valt bij mij gewoon in hetzelfde rijtje als kwakzalverij. Nederlands kraanwater is een van de schoonste wateren die je in de wereld zult tegen komen en dat is voor mij dan al genoeg rede om het gewoon daarbij te laten.

Zuurstof in het water voor de redene die zij aangeven is echt klinklare onzin! Zuurstof wordt idd opgenomen door je longen (waar heb je ze anders voor) en een kleiner deel ook nog door je huid, maar door de spijsvertering is volgens mij een beetje te enthousiast verzonnen.

ik hoop dat er heel veel mensen blij worden van dit water, maar laat dat dan zijn door de smaak en niet door die onzin in deze broshure.

water een organisme, nog effe :lol: !

Reageer