Springen naar inhoud

uri geller waanzin

• Log in om te kunnen reageren

Jor_CF

Jor_CF

• >250 berichten
  • 840 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2009 - 14:09

Ik zat gisteren uit verveling te kijken naar die finale van de Uri Geller show of zoeits, waar 3 kandidaten strijden voor een soort Kadabra/Alakazam lepel (voor de mensen die aan Pokemon hebben gedaan :P ).

Er kwam een meisje, die zei dat ze door in haar hand te wrijven water kon laten kijken. Dus zij zo wrijven, en ja hoor rook, en iedereen ''!
Ik wist gelijk dat het hier om de bekende .witte fosfor truc ging. .

http://www.metacafe....moking_fingers/

Daarna deed ze nog een truc. Drie warme, niet hete, tegeltjes, met erop elk een brokje ijs. Vervolgens moesten eerst 2 kandidaten proberen door hun hand erboven te houden de energie 'eruit te trekken' met hun geest. Natuurlijk lukte dit niet. Daarna ging het meisje het doen met een ijsblokje. En ja hij smelte. Iedereen weer '!' . Is er dan niemand die bij het feit stilstaat dat dit gewoon een andere stof was, met een lager smeltpunt?

Er kwam ook een rare man met vreemde ogen, die op een bed ging liggen, en toen 4 zakjes mensenbloed gingen drinken, en toen kon hij raden wat voor persoon het was en wat de bloedgroep was. Maarja, dat was helemaal geen bloed, het was namelijk te visceus naar mijn zien, en niet rood genoeg. Bovendien kun je naar mijn weten nooit legaal menselijk bloed voor zo;n doeleinde krijgen.
Tenslotte, als hij dat al voor elkaar kreeg, heeft hij natuurlijk in elk zakje bloed een smaak gedaan waardoor hij het kan herkennen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zijn er echt mensen die in deze oplichters/kwakzalvers/waanzinmensen geloven? Dit zijn toch wel de dingen die mij soms een beetje boos kunnen maken, dat een deel van het volk zo dom is door in dit soort dingen te geloven, zonder te denken 'he maar het zou ook kunnen zijn dat hij de boel oplicht'.
Wat vinden jullie?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Nikos

Nikos

• >250 berichten
  • 374 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2009 - 14:34

Jor was het niet voor SBS6? dat is gewoon voor mensen die niet heel .... zijn.

wow en die mask dat was spectaculair...

wie was het nou eigenlijk?:P

Veranderd door Nikos, 07 maart 2009 - 14:35

FrankB

FrankB

• >250 berichten
  • 281 berichten

Geplaatst op 07 maart 2009 - 17:05

Jor, ik dacht precies het zelfde als jij toen ik er een stukje van meekeek. Op een gegeven moment met dat meisje dat ze van water weer ijs maakte, klopte ook al niet. Je kon zien dat de vloeistof in het glas geen water was, maar een dikkere vloeistof. En toen die gast vroeg of hij het mocht voelen mocht dat niet...

Dat met dat bloed ook, je hoeft idd alleen een smaakje aan de vloeistof toe te voegen, en die foto's had hij al natuurlijk voor de uitzending gezien. En 5 dingen onthouden is nu ook weer niet zo moeilijk.

Het heeft ook niks met speciale gaven te maken. De enige speciale gave die ze hebben is om illusies uit te voeren. Maar dan kijk ik toch liever naar Hans Klok, die liegt tenminste niet over zijn gave.

Edit:
Of was het misschien speciaal levend "Imber" water? ;)

Veranderd door FrankB, 07 maart 2009 - 17:09

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 3310 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 maart 2009 - 19:28

Lol,

Als je goed keek naar die walgelijke bloed show zag je op het eind bij het (ratten) bloed kon je duidelijk zien dat na het knalletje het plastic zwart was en er waarrempel geen vloeistof uit liep. Go zal het een klein explosiefje zijn, ik denk het wel.

Vorrig jaar betrapte ik een aantal van die stunts ook al op zulke knulligheid. Als je iets doet moet je het goed doen. Dus ook de illusie opvoeren.

Wat ik wel afvroeg was het blokje ijs van Yelle werd gepakt van het tegeltje van die man en niet apart uit het bakje. Die gast kon het blokje nauwelijks laten smelten.

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

sradracer

sradracer

• >100 berichten
  • 157 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 maart 2009 - 12:40

Ik heb er wel meerdere gezien. Vond het altijd wel lache.

Die gozer met dat bloed proeven, dat was vincent de vampier. Bij de laatste aflevering stonden er zelfs mensen voor de studio te bidden, omdat ze dachten dat hij de duivel was...

Dat meisje had meer van dat soort trucs. Ze kon ook met de zwaartekracht spelen.
Ze ging met haar hand over zand heen en dat sprong op (statische elektriciteit, maargoed mensen geloven het...).
En ze had een keer een fles met water gevuld en draaide die om met haar hand erop. Ze haalde haar hand weg en het water bleef erin. Tja. Dat kan ik ook wel.

Allemaal onzin natuurlijk, maar wel leuk om te zien dat mensen geloven dat zij mysterieuze krachten heeft.

labtecpower

labtecpower

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 maart 2009 - 20:23

dat "water"dat weer in ijs verandert zal wel hetzelfde zijn als in zo'n handenwarmerzakje die hard word wanneer je het koperen clipje laat klikken...
het zou ook nog een superabsorberende polymeer kunnen zijn, die dingen zijn geweldig :P

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 maart 2009 - 23:19

Men doet dat met natriumacetaat.

*_gast_SanneDemon_*

• Gast

Geplaatst op 16 maart 2009 - 19:49

haha alle mensen uit die show zijn nep.
alleen Reinders trucs vind ik wel gaaf, zoals geblindoekt op je handen door glas lopen, over hete kolen lopen, en in een bak met piranhas zitten.
maarja, waarschijnlijk zijn die vissen gewoon een week lang vetgemest, daarom hoefden ze geen hapje Reinder. xD

ik weet dat Yelle fake is, maar hoe doet ze dat met dat flesje water, dat het wate er niet uit loopt?
dat zou ik wel graag willen weten .

x.Sanne

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 maart 2009 - 20:18

haha alle mensen uit die show zijn nep.
alleen Reinders trucs vind ik wel gaaf, zoals geblindoekt op je handen door glas lopen, over hete kolen lopen, en in een bak met piranhas zitten.
maarja, waarschijnlijk zijn die vissen gewoon een week lang vetgemest, daarom hoefden ze geen hapje Reinder. xD

ik weet dat Yelle fake is, maar hoe doet ze dat met dat flesje water, dat het wate er niet uit loopt?
dat zou ik wel graag willen weten .

x.Sanne

Dat is geen water maar een oververzadigde natriumacetaatoplossing. Als je daar rustig mee omgaat gebeurt er niets. Draai je dat plots om ofzo, dan kristalliseert de boel uit.

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 3310 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 maart 2009 - 23:21

Sanne,

Xhantaangom kan dat ook mooi zonder dat je kristallen ziet.

*_gast_SanneDemon_*

• Gast

Geplaatst op 17 maart 2009 - 17:31

wauw, bedankt !
ben erg onder de indruk van dit forum ;)

*_gast_SanneDemon_*

• Gast

Geplaatst op 17 maart 2009 - 17:49

Er kwam een meisje, die zei dat ze door in haar hand te wrijven water kon laten kijken. Dus zij zo wrijven, en ja hoor rook, en iedereen ''!
Ik wist gelijk dat het hier om de bekende .witte fosfor truc ging. .

http://www.metacafe....moking_fingers/

Wit fosfor?

Volgensmij zit er toch echt rood fosfor op een luciferdoosje.

toch? 8-)

tequila boy

tequila boy

• >1k berichten
  • 1490 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 maart 2009 - 08:04

Wikipedia:

Fosfor is een scheikundig element met symbool P en atoomnummer 15. Het is een niet-metaal dat in verschillende kleuren kan voorkomen waarvan rode fosfor en witte fosfor het bekendst zijn

hopelijk is hiermee je vraag beantwoord SanneDemon

*_gast_SanneDemon_*

• Gast

Geplaatst op 18 maart 2009 - 17:36

nou mn Scheikunde leraar had gezegd dat er rood fosfor op zon luciferdoosje zit.
en mn vader zegt dat er zwavel op zit.

en nu zegt iemand anders dus wit fosfor 8-[
ik snap het niet meer, wat is het nou?

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 3310 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 maart 2009 - 17:39

op een lucifer doosje zit rode fosfor, op een luciferkop zit rode fosfor en zwafel en witte fosfor is een stof dat kan ontbranden bij kamertemperatuur buiten water. Rode fosfor heeft een iets hogere ontbrandingstemperatuur waardoor je de wrijving op een luciferdoosje nodig hebt.

Sommige lucifers kan je ook aansteken door ze over een tafel/laars/schoen te schrapen. Zie oude westerns.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures