genexpresiecontrole

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

genexpresiecontrole

Beste chemieforumers,

Ik ben een laatstejaars student in de biochemie, en bij dit laatste jaar hoort uiteraard een eindwerk. Hiervoor moet ik onder andere een 15-20 tal paginas kunnen neerpennen omtrent genexpresie controle. Desondanks er hierover veel informatie te vinden is, is het weliswaar allemaal in het Engels en dit wil nu toevallig mijn zwakke punt zijn. Hiermee zou ik dus een oproep willen doen aan allen die mij willen helpen met het vinden van nuttige (Nederlandse) informatie omtrent volgende punten:

-centraal dogma van de biochemie

-genen regulatie op niveau van DNA, mRNA (stabiliteit,...) en proteineniveau (inhibitie, feedback, gevolgen van bepaalde mutaties,...)

-promotors (induceerbare, constitutieve, promotorbanken, uitzicht,...)

-genexpresie/controle algemeen

Iedereen die mij hierover informatie kan bezorgen zal ik eeuwig dankbaar zijn, want mijn diploma hang er van af!

Berichten: 365

Re: genexpresiecontrole

schaf jezelf de atlas van de biochemie aan

isbn 90-5574-443-3

waaarschijnlijk kom je met dat boek wel uit de engels teksten.

Berichten: 740

Re: genexpresiecontrole

Je zal nooit 15 tot 20 pagina's over gen expressie kunnen vinden in het Nederlands. Engels is de taal van de wetenschap en je zal hier dus toch veel mee te maken gaan krijgen in je volgende studie/baan.

Berichten: 2

Re: genexpresiecontrole

Je zal nooit 15 tot 20 pagina's over gen expressie kunnen vinden in het Nederlands. Engels is de taal van de wetenschap en je zal hier dus toch veel mee te maken gaan krijgen in je volgende studie/baan.
kunt u mij mischien vertellen waar ik nuttige engelse informatie kan vinden omtrent de onderwerpen waarrond ik dan moet schrijven. Ik vind het erg moeilijk om uit al die engelse texten nuttige info te filtreren die ik daadwerkelijk kan gebruiken in een eindwerk.

Alvast bedankt

Reageer