Springen naar inhoud

[scheikunde] Hoe goede punten halen op chemie

• Log in om te kunnen reageren

dm138

dm138

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2009 - 20:41

Ik had laast weer slecht op mijn test. Ik leer thans wel veel. En mijn leerkracht is zeer veeleisent. Hebben jullie miss tips om mijn punten voor chemie op te krikken. Nu beginnen we aan de gasconstante enz.

Wat doe ik nu al:
-theorie leren (natuurlijk)
-oefeningen maken die we gezien hebben
-extra voorbeelden op internet zoeken

Ik leer wel niet als we geen test hebben, maar ik kan goed volgen in de les enz.

Alvast bedankt,

Dm138

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2009 - 22:11

En toch geen goeie punten 8-)

Ik doe geen van de jouw aangehaalde punten. :P

Nu serieus: chemie is een vak (net zoals wiskunde) waar je veel mee bezig meot zijn om het echt goed te kunnen. Regelmatig werken zal dus het enige zijn dat gaat helpen. Je hoeft daarom niet meer te leren maar meer verspreid.

Ik ben echt niet de juiste persoon om dit advies van te krijgen. :oops: Ik zeg gewoon na wat mij verteld wordt. :D

Nikos

Nikos

• >250 berichten
  • 374 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2009 - 22:24

lees het boek een keer door.
en dan ga je nog wat formules na die je moet kennen.

en als je nog wat over naamgeving moet weten maak je korte samenvatting. (doe ik meestal niet...)

maar kan je ook vertellen waar het fout gaat bij jou op een examen/proefwerk?

Veranderd door Nikos, 09 maart 2009 - 22:25

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 10 maart 2009 - 07:29

Gewoon tijd erin steken als je van jezelf weet dat je er niet sterk in bent is wel een eerste vereiste.

En wat betreft oefeningen/vraagstukken maken heb ik nog wel een tip:
het is echt van belang dat je zorgvuldig werkt. Bij berekeningen heel duidelijk opschrijven waarom je het uitrekent zoals je het doet, zet overal eenheden bij, en vooral: staar je niet blind op het eindantwoord maar zorg voor een goede methode. Rekenfoutjes tellen lang niet zo zwaar als de juiste methode. Bovendien help je jezelf er ook mee: als er een onzinantwoord uitkomt zie je dat veel sneller, waardoor je vanzelf het begrip van de stof kweekt.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Jurn

Jurn

• >250 berichten
  • 851 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 maart 2009 - 09:11

Een ander ding wat ik ooit van mijn docent heb meegekregen. Weet je echt niet, bij bijvoorbeeld een 5 staps berekening, hoe stap 2 moet. Kies een waarde (die wel enigszins ergens op slaat*) als antwoord voor stap 2 en ga verder met 3 tot en met 5. Het antwoord zal niet goed zijn, maar zoals Maarten al zei: de methode is belangrijker dan de berekening zelf.

* Hiermee bedoel ik gebruik geen 1000 mol als je met een erlenmeyer te maken hebt van 100 mL. Probeer reeel te denken en probeer een logische waarde te bedenken.
Jurn [WSF - Technicus]

It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

ceitwa

ceitwa

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 maart 2009 - 21:04

staan er voor in de hoofdstukken leerdoelen?
zo ja kijk dan of je die kan omschrijven.
maak de oefenopgaven en vraag voor de toets de uitleg van degene die je fout had.
schrijf de samenvatting uit je boek over je wordt dan gedwongen goed te lezen en zoek datgene wat je neit snapt in de tekst terug.
mag je binas of een ander tabellenboek gebruiken?
zoek de juiste tabellen vast op en kijk of je ze snapt nu kan je nog vragen of de data bij een bepaalde tabel de juiste zijn dit kan niet tijdens de toets

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures