[scheikunde] Verslag productieproces whisky

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[scheikunde] Verslag productieproces whisky

Hallo beste mensen, :D

Op school moeten wij met scheikunde een verslag maken over een product.

Mijn partner en ik hadden als onderwerp Whisky gekozen.

in het verslag moeten we het productie proces omschrijven en een blokschema maken.

We moeten ook een reactie vergelijking maken samen met een berekening over een reactie die plaats vind in het productieproces. Ik heb al enige tijd zitten zoeken op het internet maar ik kan niet echt daar iets over vinden. :google:

mijn vraag is of misschien iemand mij zou kunnen vertellen waar ik zo'n reactie vergelijking van whisky zou kunnen vinden of mij misschien nog een paar tips kan geven voor ons verslag.

Groetjes Sanne 4 VMBO-T ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: [scheikunde] Verslag productieproces whisky

Een flowsheet van whisky is niet heel erg moeilijk. Ik weet dat het op google moeilijk te vinden is maar de beschrijving van hoe maak je het is zeker te vinden. Daaruit kan je zelf het schema maken.

Er gebeuren veel reacties bij het maken van whisky maar de belangrijkste zal zijn van maltose-->glucose-->alcohol. Als je moeite hebt om die reactie goed op te stellen dan moet je het maar vragen.

In Fryslan (zoals het nu officieel geschreven moet worden) staat een bierbrouwer en whisky stoker. Misschien is een rondleiding daar zeer interesant voor jullie.

het is Us Heit in Bolsward.

p.s. zoek vooral in het engels. whisky production bijvoorbeeld ;) ik zal de 2e proberen
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Reageer