Springen naar inhoud

ZWAVEL?

• Log in om te kunnen reageren

koste825

koste825

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 maart 2009 - 07:48

ik wil een goedje laten onderzoeken dat uit het plafond van onze parkeergarage (nieuwbouw maar op bestaande betonvloer 1960 gebouwd) druppelt..het laat ingeschroeide vlekken op het lak van de auto's en op de betonnen vloer vreet het zich ook in....voordat ik de noodklok luid wil ik graag laten onderzoeken wat het is...waar kan ik terecht in Zuid-Holland (woon omg. Den Haag)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jasper2

jasper2

• >100 berichten
  • 111 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 maart 2009 - 10:11

Ik weet niet waar u terecht kan. ik denk echter dat het geen zwavel is maar roest van het gevlochten ijzer in het beton. Dit vreet inderdaad in in de lak van een auto en geeft geel/ bruine vlekken in het plafond en als het dupt ook op de grond. Ik denk dat de grote vraag is waar het water vandaan komt. Stop je de lekkage dan stopt ook de aanvoer van de roest.

Succes Jasper

sarin

sarin

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 maart 2009 - 12:40

Ben het met Jasper eens..
Voordat ik op het lab ging werken ben een paar jaar in de bouw aan het werk geweest en op plaatsen waar we gebouwen aan het renoveren waren kwamen we inderdaad van de eerder genoemde geel/bruine vlekken tegen.
Deze substantie kwam vrij uit scheuren in het beton waar water uit lekte.

Het klinkt als betonrot, het lijkt me sterk dat er zwavel of zwavelverbindingen vrijkomen bij dit proces (ik heb het in elk geval nog nooit meegemaakt).

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 maart 2009 - 19:15

Om aan te tonen dat eht niet omz wavel gaat zou je een beetje kunnen verbranden. Zwavel brandt met een blauwe vlam die in het donker goed zichtbaar is.

Om ijzer aan te tonen, (dat zijn Fe3+ ionen zou je ammonia, natronloog of soda kunnen toevoegen. Hierbij ga je 3 keer hetzelfde effect zien en bij het laatste zouden er belletjes moeten gevormd worden. Vorming van CO2

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures