cursus download ingangsexamen geneeskunde

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

cursus download ingangsexamen geneeskunde

Hallo,

Ik ben op zoek naar een cursus fysica (vergeef mij als ik hier compleet verkeerde forum bezoek)

ter voorbereiding op het ingangsexamen geneeskunde.

Deze zou alles van 5&6 ASO leerstof moeten bezitten.

Chemie heb ik al...

nog andere tips zijn altijd welkom

Hoogachtend en dank bij voorbaat

Berichten: 9

Re: cursus download ingangsexamen geneeskunde

Hey

Ik raad je aan om je cursussen meer als achtergrond te gebruiken en je meer concentreren op ex-examenvragen. Dikwijls stellen ze dezelfde soort vragen en er zijn altijd bepaalde vragen die terugkomen. Ik zou gewoon zoveel mogelijk oefeningen maken die ze voorbijgaande jaren hebben gegeven en als je iets niet begrijpt, grijp dan terug naar je cursussen.

Anders ben je veel te lang bezig, want dan leer je veel te veel. Bovendien zijn er ook nog andere delen van het examen die je niet kan voorbereiden waar mensen dikwijls minder op scoren dan op de vakken chemie, biologie, wiskunde en fysica.

Ik wens je alvast veel succes!

Berichten: 17

Re: cursus download ingangsexamen geneeskunde

Het is het gemakkelijkst als je de boeken gebruikt die je zelf in het middelbaar gebruikt hebt (als je die goed vond). Waarschijnlijk zal je school er wel mee akkoord gaan als je vraagt of je enkele boeken mag lenen om je voor te bereiden op het examen.

Ik heb het zo gedaan: ik heb de lijst met leerstofonderdelen afgeprint en ben daarmee naar een (tweedehands) boekhandel gegaan. Dan kan je de lijst vergelijken met de inhoudsopgaves van de fysicaboeken en zo het beste boek kiezen.

Maar inderdaad, zoals Imaan zegt: concentreer je vooral op oefeningen, niet zozeer op theorie. De beste methode (voor mij dan) was: oefeningen maken, en van de oefeningen die ik niet snapte de theorie nog eens extra bekijken.

Als je nog oefenvragen van het ingangsexamen zoekt kan je hier terecht: http://toelatingsexamen.110mb.com/
Gratis voorbeeldvragen van de toelatingsproef geneeskunde: http://toelatingsexamen.110mb.com

Reageer