Boeken

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2.337

Boeken

Ik beschik nu over het boek: AS and A level chemistry, van Erik Lewis en Martin Berry. ISBN: 0-582-33733-X

Ik heb heel veel basiskennis uit dit boek gehaald. Maar nu wil ik boeken die verder gaan.

Ik hoor vaak zeggen over chemieboeken, "Dit is de bijbel van de chemicus". Over welke boeken gaat dit dan?

Ik zou graag een boek hebben dat vol staat met organische reactiemechanismen. En je leert hoe je een synthese meot samenstellen en dat wat inlicht over hoe je dat allemaal praktisch in het labo kan uitvoeren.

Ik zou ook graag een boek hebben dat vol staat met anorganische reactie en eigenschappen van stoffen.

Het "chemiekaarten" boek lijkt mij ook handig.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Boeken

Solomons & Fryhle Organic Chemistry 8th edition voor €65,- toen ik hem kocht.

Berichten: 183

Re: Boeken

"Handbook of Chemistry and Physics" van CRC noemen ze bij ons de bijbel van de chemie. Maar daar staan enkel tabellen in van de verschillende fysische constanten, niet echt interresant als student dus. Liggen meestal in het LABO wel ergens, gemakkelijk als je iets moet opzoeken.

Wij gebruiken tijdens de lessen dikwijls het boek van Clayden en Warren "Organic chemistry" ISBN13 9780198503460

Ik vind het een heel goed en uitgebreid boek.

Om praktisch te leren denken, is het boek disconnectie ook een aanrader. Daar vertrek je van het eindproduct en werk je naar de commercieel beschikbare beginproducten. Het boek is: Disconnection Approach - Stuart Warren ISBN-13: 978-0471101611

Berichten: 2.337

Re: Boeken

Bedankt voor de tips.

Die van Stuart Warren lijkt mij zeer interessant.

Reageer