Stage

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

Stage

heej, aan alle scheikunde leraren en TOA's heb ik een vraag :

is het mogelijk om als student Chemie [life sciences aan het van hal larenstein leeuwarden] stage te lopen bij een TOA ?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Stage

Vraag het aan Joritsma zal ik zeggen. Maar ik kan je bijna verzekeren van het antwoord Nee.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Stage

Wie wordt bedoeld met Joritsma?

En een TOA is een... Technisch Opsporingsambtenaar ??

Edit na zoeken op internet: een Technisch Onderzoeksassistent?

Berichten: 111

Re: Stage

Beste Wesley,

ik ben werkzaam als TOA en heb een aantal keer een stagaire gehad die een paar dagen meeliep om te kijken of het hem / haar aansprak. Dus ja dat is mogelijk. Bij mag je langs komen als je wilt.

Als je op zoek bent naar reen stage van een half jaar (of iets in die richting) dan is het denk ik niet erg zinvol dit te doen. De uitdaging zit hem als TOA niet echt in de scheikunde zelf (Al moet je vaak een hoop meer weten dan dat de leerlingen leeren van de proef vandaar dat HBO niveau op HAVO/VWO wel erg fijn is.) maar in de omgang met de leerlingen en het proberen je kennis over te dragen. Ik denk dat jou school het daarom niet goed zou keuren, mijn school zal het geen probleem vinden. We gaan echter over een paar weken verbouwen dus dan is er weinig stage te lopen.

Op verschillende scholen blijkt het lastig te zijn om aan TOA's te komen. Vooral met een HBO chemie opleiding. Je kunt na je studie dus makkelijk een baan als TOA vinden mocht je interesse hebben. Probeer dan zelf rond Mei verschillende scholen waar je wilt werken aan te schrijven, dan ben je erbij voordat de nieuwe sollicitaties uitkomen en dat is wel een pluspunt.

Ik vind het trouwens fantastisch! Je merkt ook dat het ieder jaar leuker wordt!

Succes

Jasper

Berichten: 5

Re: Stage

ok bedankt. maar ik heb overlegt met mijn SLB'er en die zie dat het geen goed idee was.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Stage

Vraag het aan Joritsma zal ik zeggen. Maar ik kan je bijna verzekeren van het antwoord Nee.
Ik vroeg me ook af wie 'Joritsma' zou moeten wezen...

Maar het tweede deel van je antwoord vind ik ook niet bepaald onderbouwd. Het is waar dat een TOA misschien niet per definitie ook een graad heeft om les te geven, maar dat wil niet zeggen dat het een onmogelijke stageplek zou kunnen zijn.
ok bedankt. maar ik heb overlegt met mijn SLB'er en die zie dat het geen goed idee was.
OverlegT? Afbeelding

En wat is een SLB'er??
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 1.490

Re: Stage

En wat is een SLB'er??


dat is een studieloopbaanbegeleider Beryllium ;)

oftewel een docent die je gedurende je studie begeleiding geeft en waar je gesprekken mee hebt over wat je wil gaan doen

Reageer