Testkit nitraat/fosfaat

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 29

Testkit nitraat/fosfaat

Hey,

Ik wil graag een testkit voor nitraat en fosfaat aankopen om het gehalte in vijverwater en de bodem te bepalen.

Heeft iemand enig idee waar ik dergelijke kan bestellen (moet niet te duur zijn ;) )

Alvast bedankt

Goxooo

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: het is testkit, ik had even geen idee waar het over ging... dus maar even aangepast.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 111

Re: Testkit nitraat/fosfaat

Aquariumzaak

Berichten: 29

Re: Testkit nitraat/fosfaat

Weet er iemand eentje in de provincie Antwerpen (België)?


Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Testkit nitraat/fosfaat

Google werkt zelfs in België... 8-)

Gebruikersavatar
Berichten: 241

Re: Testkit nitraat/fosfaat

Beste,

ik weet niet of particulieren bij de firma VWR in Leuven kunnen kopen. Bij ons op het werk (Gentse) maken we gebruik van sommige testkits die deze firma verkoopt. Aquamerck/aquaquant,... zijn namen die mij bekend voorkomen.

Sommige testkits werken met papieren strookjes die verkleuren, anderen met gekleurde oplossingen.

De graad van verkleuring is een maat voor de concentratie.

Het werkt allemaal heel goed, maar ik weet dus niet of particulieren hier kunne aankopen.

groeten,

Patrick

Berichten: 29

Re: Testkit nitraat/fosfaat

Van google had ik heus al wel gedaan maar ik weet niet welke winkels dat verkopen natuurlijk.

Ik zal eens kijken bij VWR hopen dat ik dat ook kan aankopen ;)

MVG

Reageer