sds page probleem

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

sds page probleem

Voor het scheiden van de VWF multimeren gebruiken wij de SDS PAGE electroforese.Bij het migreren van uit de slots ontstaat acuut bij de electroforese een soort "vogelstructuur" i.p.v. een egale band.Het midden van de band blijft achter t.o.v. de zijkanten (de vleugels van de vogel). Electroforese gebeurt bij 280 V (constant) en ong. 16mA. Runninggel bestaat uit 1.3 % agarose.

Verschillende zaken hebben we al verandert maar het resultaat blijft hetzelfde.

Na blotten en kleuren kunnen we de bandjes redelijk tot slecht tellen.

Herkent iemand dit probleem en heeft iemand suggesties? Afbeelding

Berichten: 660

Re: sds page probleem

Ik had dit probleem ook en toen lag het aan de zoutconcentratie van mijn sample's of de pH van mijn sample's. De zoutconcentratie mag niet te hoog zijn en grote verschillen in pH kan ook storen. (niet 100% zeker maar dit is me verteld door een lab technician die hier al jaren werkt)

Berichten: 3

Re: sds page probleem

Vaak wordt die vorm van bandjes veroorzaakt door een te hoog voltage, waardoor de fragmenten te snel doorheen de gel gaan en daarbij de randen van de bandjes wat afbuigen. Dat is eigenlijk best logisch. Die randjes beïnvloeden normaal het resultaat niet.

Berichten: 2

Re: sds page probleem

Voltage hoog en lager is al uitgeprobeerd maar geeft geen verbetering.Soms treedt er bij electroforeses wel een "smily"patroon op maar bij ons gaat het juist andersom, midden van bandjes blijft achter

Reageer