Springen naar inhoud

CO2

• Log in om te kunnen reageren

Frazer

Frazer

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2009 - 12:19

Hallo !

Ik studeer dierenzorg en ben bezig met mijn eindwerk .

Ik behandel in dit eindwerk het onderwerp vogelgriep ( kippenpest ) .

Momenteel ben ik bezig met het verwijderen van de kippen die getroffen zijn door de kippenpest .

ťťn methode die in Nederland wordt gebruikt is de stallen vol pompen met CO2 .

Hier had ik toch graag wat meer informatie over om hier nog op uit te breiden .

CO2 wordt verkocht in gasfleseen met verschillende inhouden uitgedrukt in liter ( bvb 100 liter enz.)

Zijn de kippen snel dood ?

Stel dat men een stal heeft met een inhoud van 15 m3 hoeveel CO2 zal men dan in de stallen moeten pompen om de kippen die getroffen zijn door de griep op een goede manier te euthanaseren ?

Co2 komt van nature toch voor in het lichaam van een dier als ik het goed voorheb .

Is een dood van de kip door Co2 dan ook opspoorbaar ?

Dank U !

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 31 maart 2009 - 12:25

Wat dacht je van voortaan preventief inenten van risicogebieden? Chemici hebben ook een hart hoor.

Veranderd door Fuzzwood, 31 maart 2009 - 12:26

sradracer

sradracer

• >100 berichten
  • 157 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2009 - 13:13

Wat denk je zelf dat er gebeurt als er teveel CO2 (kooldioxide) in de lucht zit? kijk hier eens naar het verschil tussen ingeademde en uitgeademde lucht.

http://www.gasdetect..._van_lucht.html

De kippen zullen iig niet heel snel dood gaan en geen prettige dood hebben.

Er staat me iets van bij dat zo'n 10% in de lucht dodelijk is voor mensen, dus dan kan je het zelf wel uitrekenen denk ik. Weet niet of dit voor kippen ook geldt.