[scheikunde] Eindwerk chemie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[scheikunde] Eindwerk chemie

hallo

ik heb wat vragen

ik doe mijn eindwerk van chemie over ziektes dus de chemie die daarmee gepaaard gaat

nu zijn er structuurfomules van de volgende ziektes of van hun virus?

AIDS

GRIEP

KANKER

HEPATITIS B

MALARIA

weet er iemand goede sites waar ik veel informatie vind over deze zaken?

en hoe de chemie daar bij komt??

met vriendelijke groeten

christof

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] Eindwerk chemie

Hmm...

Ik denk dat je er goed aan doet eerst uit te zoeken wat de veroorzakers zijn van de ziektes die je noemt. En wat een virus/bacterie eigenlijk is. Dan zie je meteen waarom je de vraag die je stelt eigenlijk niet kunt stellen.

Overigens:

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Verplaatst naar een geschikter forum. Dit heeft natuurlijk niks met onderwijsontwikkelingen te maken...</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 774

Re: [scheikunde] Eindwerk chemie

Ja klopt, zoek bv eens op wat kanker juist is?

Dit is geen virus of bacterie !

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: [scheikunde] Eindwerk chemie

Borstkanker wordt veroorzaakt door een virus...

Berichten: 365

Re: [scheikunde] Eindwerk chemie

ik denk dat je te hoog grijpt met je onderwerp tenzij je in biochemie en biologie geinteresseerd bent.

en wat betreft de chemie die ermee gepaard gaat zou ik me in immunologie gaan verdiepen en me beperken tot immuunglobulinen (eiwitten)

Berichten: 774

Re: [scheikunde] Eindwerk chemie

Borstkanker wordt veroorzaakt door een virus...


Ooow dit wist ik niet... ik dacht dat zo goed als alle kankers onstonden uit mutaties van cellen. Ik dacht dat enkel baarmoederhalskanker door een virus werd veroorzaakt.

Reageer