Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

Moderator: Astro

Berichten: 32

Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

Waarschijnlijk zijn deze leerlingen het slachtoffer geworden van één of ander zelfgebrouwen goedje.

Waarschijnlijk is er tijdens het gisten, methanol ontstaan.. met alle vervelende gevolgen van dien.


http://www.ad.nl/buitenland/3130248/Scholi...ml?pageNumber=2

Berichten: 141

Re: Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

Er triest...


Dit soort toestanden gebeurden ook tijdens WO II. Mensen konden geen drank kopen, sloegen dan maar zelf aan het brouwen met vruchten en aardappelen, en...


Erg triest allemaal.

Berichten: 915

Re: Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

Gebeurt tegenwoordig nog veel meer in Rusland

Berichten: 111

Re: Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

Ja, erg triest en het gebeurd inderdaad nog veel in rusland en voormalig rusland. (en in Frankrijk met kalvados maar dat gaat beter omdat het van appel gestookt wordt)

Er ontstaat veel methanol bij de productie van wodka uit aardappelzetmeel. Dat heeft te maken met de grote (aantal 'C' atomen) van de suikers waar het zetmeel uit is opgebouwd.

Daarom moet dit minstens drie maal worden gedestileerd. hierbij treed echter veel verlies van kostbaar goedje op. Vandaar dat er vaak twee keer gedestileerd wordt en dat de voorloop zeer klein wordt gehouden. hiermee wordt bedoeld de eerste alcohol die eruit komt (beginnend bij ongeveer 70 graden) Deze bevat erg veel methanol en moet je gebruiken om de ramen schoon te maken, niet om te drinken.


Als er nabestaanden zijn in dit forum, gecondoleerd


Jasper

Berichten: 2.337

Re: Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

Zeer triest.


Er zijn daar paar reacties onderaan die toch wel heel belachelijk zijn.


Iemand wil zelfs de leeftijdsgrens voor sterke drank optrekken tot 21. 8-[

Ik word binnen 2 maand 18 en moest vorige week iemand anders zijn identitaitskaart laten tonen voor ik een fles wodka kon kopen. Belachelijk.


Maarja, een efficiëntere manier is er voorlopig niet dus moeten ze het zo wel doen. 8-)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

Dus ben je nog geen 18 en heb je de wet overtreden.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

Dus ben je nog geen 18 en heb je de wet overtreden.
En die wet is er niet voor niets. Als je hersenen zich nog aan het vormen zijn is het echt heel onverstandig om ze alcohol te voeren.

Berichten: 1.816

Re: Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

En volgens de laatste berichten gaat die hersenopbouw door tot ca je 27 ste.

En daarna volgt de aftakeling en die moet je vooral niet verspoedigen, dat gaat echt ook vanzelf, helaas.


Overigens zijn er ook genoeg berichten in de krant ed geweest van allerlei bruiloftsfeestjes in Pakistan ed landen die dergelijke vergiftigde?? drankjes presenteerden.

Zelf heb ik het meegemaakt in het oude Joegoslavië, daar stond het al klaar bij het ontbijt. Wist helaas het woord voor soldeerwater niet, maar daar leek het nog het meeste op.
LiA

Berichten: 840

Re: Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

Fuzzwood schreef: Dus ben je nog geen 18 en heb je de wet overtreden.
En die wet is er niet voor niets. Als je hersenen zich nog aan het vormen zijn is het echt heel onverstandig om ze alcohol te voeren.
Tja, zo zijn er zoveel dingen slecht he ? ;)

Tegenwoordig is alles slecht.


Maar inderdaad, ik vind het gewoon dom om op jonge leeftijd echt dronken te worden, dat is onnodige schade. Maar wat drnakjes op moet kunnen he? :P

Maakt het leven ook weer wat leuker. Je levert wat tijd in op de lange termijn, maar je krijgt er ook leuke tijden voor terug.


Belangrijk is nooit te ver te gaan. Mensen die half dronken op straat liggen vind ik niet slim.

Berichten: 111

Re: Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

Wat hier is geburd is erg triest en heeft mijns inziens niets te maken met de leeftijd van alcohol kopen in nederland.

De leeftijdsgrens aan alcohol vind ik een dubbel iets. Door er een leeftijdsgrens aante koppelen is het voor jongeren kinderen aanlokkelijk om aan dat verboden stoere (alleen voor oudere) spul te komen. dit werkt natuurlijk als een magneet!

Geen leeftijdsgrens zou aangeven dat er geen gevaren aan alcohol zitten en dat de overheid het 'goed zou keuren'.


Verder de opmerking over lol door alcohol. ik ben dan misschien minder stoer geworden maar ik heb meer lol sinds ik niet drink als ik uit ga alles echt meemaak.


Alcoholgebruik onder jongeren is een ernstig probleem waarvan de jongeren zelf niet goed op de hoogte zijn en wegwuiven onder 'ach er is zoveel wat niet goed voor je is'. Maar het aantal jongeren dat last krijgt van het alcoholgebruik (lichamelijke klachten, geestelijke klachten en verslaving) blijft stijgen. Vooral in deze regio (zuid oost brabant) waar het gemiddelde alcoholgbruik onder jongeren een aantal keer het landelijk gemiddelde bedraagd. waardoor veel drinken dus ook niet opvalt maar juist normaal is.


Jasper

Berichten: 2.337

Re: Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

Dus ben je nog geen 18 en heb je de wet overtreden.
Dat is niet waar, want ik heb ze niet gekocht maar iemand die dus net 2 weken 18 was. Dat is zo stom aan het systeem. Precies of op de dag dat je 18 wordt stoppen je hersenen met groeien. :P


Ik ga akkoord met jor. Een beetje licht in het hoofd zijn meot echt wel kunnen maar op straat liggen en niet meer weten waar je bent is onaanvaardbaar.


Dit is weer zo een preventief ingrijpen van de staat, omdat er een groep jongeren is die aan 'comazuipen' doet waardoor anderen er terug nadelen van hebben. Net zoals met natriumhydroxide en de croftybommen. Afbeelding

Berichten: 915

Re: Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

Precies of op de dag dat je 18 wordt stoppen je hersenen met groeien. :P
Leg de grens dan toch op 17 jaar en 50 weken.

Of nee, dan toch maar op 17 jaar en 48 weken.

...

...

Vanaf je een voldoende grote zuigreflex ontwikkeld hebt als baby, mag je wodka drinken.


18 jaar dan maar?

Berichten: 2.337

Re: Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

Nee, neem dan toch maar 16.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

Want? In mijn ogen kun je het beste nooit met zuipen beginnen. Geef mij eens een reden buiten "plezier hebben" ten koste van hersencellen die je nooit terugkrijgt, waarom je al drank zou mogen hebben op je 16e?

Berichten: 141

Re: Wodka met methanol kost 2 leerlingen het leven

Het is inderdaad opletten met alcohol, maar is alcohol dan zo ongezond? (nee ik zeg niet dat alcohol gezond is!)


Neem nu het voorbeeld van één glas wijn per dag, ik denk niet dat dit zo slecht is.


Natuurlijk als je constant dronken ben zul je je lever om den duur wel voelen klagen (of andere organen)

Reageer