favoriete muziek?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 840

favoriete muziek?

Naar wat voor genres muziek luisteren jullie graag?

Ik luister graag naar heel veel verschillende genres:

-Oude muziek (zoals Toto, Bruce Hornsy 'the way it is', Fleetwood mac, Bob Marley en nog veeeeel meer)

-Gewoon muziek van deze tijd, zoals Top10 TMF, al wordt dit wel wat saai.

-Dance en Trance Techno (zoals Elements of life van Tiesto).

Enz. Enz.

Eigenlijk houdt ik van heel erg veel muziek, zoals het maar niet alleen maar rap is, niet te klassiek (ik heb maar een paar klassieke nummers die ik mooi vind), niet te veel jazz, en niet van die 'huil/zeik' nummers.

Jullie?

Berichten: 374

Re: favoriete muziek?

gewone muziek, oude muziek zijn niet echt genres :P

Metal, (Hard) Rock richting die muziek :)

Berichten: 840

Re: favoriete muziek?

Nou ja 70, 80 en 90-ige jaren dan ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.236

Re: favoriete muziek?

Rock (allerlij soorten) blues, beetje metal.

een van mijn favorieten is tochwel symphonische rock.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 173

Re: favoriete muziek?

Rock, Rock and Roll

vooral namen als Led Zeppelin & Golden Earring hoor ik graag

zit zelf ook bij een muziek groepje. Dan gaan we met zijn vijven in een tuinhuisje zitten van één van ons. Dat tuinhuisje zit vol met platen vijf stoelen en een lp speler. en da de hele dag van alles luisteren. (ben wel de jongste van het stel, ver uit de jongste)

Berichten: 2.337

Re: favoriete muziek?

Ik hou vooral van rock-muziek, vooral grunge. Maar ook oudere rockmuziek zoals black sabbath en led zeppelin.

De laatste jaren heb ik ook house leren waarderen.

En de hit muziek uit de jaren negentig vind ik zeer goed.

Ik hou niet echt van metal muziek. Dus geen metallica voor mij.

Ik heb echt de pest aan emo muziek en en simpele dance muziek (zoals je er in België veel hebt (Regi,...)).

Ook popmuziek van nu en R&B hoor ik liever niet dan wel.

Berichten: 374

Re: favoriete muziek?

chemaniac schreef: Ik hou vooral van rock-muziek, vooral grunge. Maar ook oudere rockmuziek zoals black sabbath en led zeppelin.

De laatste jaren heb ik ook house leren waarderen.

En de hit muziek uit de jaren negentig vind ik zeer goed.

Ik hou niet echt van metal muziek. Dus geen metallica voor mij.

Ik heb echt de pest aan emo muziek en en simpele dance muziek (zoals je er in België veel hebt (Regi,...)).

Ook popmuziek van nu en R&B hoor ik liever niet dan wel.
Lol ik denk niet dat mensen het er mee eens zijn dat jij Metallica met de rest van Metal vergelijkt :P

(Ik vind metallica wel vet, laatste albums.... maar goed)

Berichten: 2.337

Re: favoriete muziek?

Ja ok daar heb je gelijk in, maar die andere metal vind ik nog slechter. death metal etc. Dat drop D power akkoorden rammen is nog heel leuk om te doen. :P

Berichten: 3.145

Re: favoriete muziek?

Ik houd van klassieke muziek en oude (veelal niet-westerse) muziek, welke gegoten is in een modern jasje. Een leuk voorbeeld van een band die dit soort muziek maakt is Dead Can Dance. Een componist die gerelateerde maar iets meer klassiek aandoende muziek maakt is Arvo Pärt.

Gebruikersavatar
Berichten: 245

Re: favoriete muziek?

Ja ok daar heb je gelijk in, maar die andere metal vind ik nog slechter. death metal etc. Dat drop D power akkoorden rammen is nog heel leuk om te doen. :P
Ik luister meer muziek in B stemming :P Death metal vooral, maar ook klassieke rock, en ik ben al jaren een liefhebber van klassieke muziek. Arvo Pärt waar Woelen het over heeft heb ik een stuk van dat Miserere heet, maar dat beviel mij toen niet zo goed. Ik hou het meer bij het standaard klassiek, á la Chopin, Brahms etc. :D

Berichten: 125

Re: favoriete muziek?

Ik houd van klassieke muziek en oude (veelal niet-westerse) muziek, welke gegoten is in een modern jasje. Een leuk voorbeeld van een band die dit soort muziek maakt is Dead Can Dance. Een componist die gerelateerde maar iets meer klassiek aandoende muziek maakt is Arvo Pärt.
Wow, Dead Can Dance... dat hoor je niet vaak. Spleen and Ideal is een geweldig album.

Ik luister zelf naar zeer veel verschillende dingen: Rolling Stones, Queen, U2, Talking Heads, maar ook Joy Division, dEUS, Nick Cave etc.

Berichten: 28

Re: favoriete muziek?

Ik hou van Jamaikaanse Reggea vanop eigen bodem.

Van Haïtiaanse "Compas" en muziek uit de Franse Antillen.

-Bijv. het nr. "Tabou Mania" , van Tabou Combo ( op You Tube ) = Supper !!!

Ook hou ik van de Cubaans "Son" ; bekent gemaakt in 1997 , door Ry Cooder .

Ook hou ik van engelse muziek met een stevig ritme en fikse melodie in het nr. !

Verder soms van de vele kleinkunst-verzamelingen , en soms wat smartlappen.

Over muziek van vervlogen jaren is er van ma. tot vr. een volledigge zender aan gewijdt 'vanuit' Nederland ( deze muziek tot 18.00 u s'avonds ).

Dit is op de middengolf , op 747 MHrz.

(s'avonds van 21.00 tot 22.00 is er wetenschap in het programma " Hoezo " ! ).

> Bij deze biedt ik mijn excusses aan , aan Berylium , omdat ik tegen hem , een tijdje geleden een verkeert woord heb gebruikt. Sorry maar het houd mij ook bezig waarom de Hollywood-bazen Micky Mousy 4 vingers hebben gegeven , naar analogie met dus Be ( Atoomgetal 4 ) ???

Berichten: 66

Re: favoriete muziek?

Leuke vraag voor muziekfreak als ik :P

Mainstyle:

Metal, in bijna alle stijlen, maar vooral NY hardcore, thrash en speed metal. Death en black metal en grindcore worden overigens ook wel beluisterd hier.

Daarnaast:

Oude rock (Algemene nr1 band: Queen), Industrial, Goa-/Psytrance, klassiek, blues, jazz, singer/songwriter enz.

Het enige waar ik écht niet naar kan luisteren is R&B en die mainstream hip-hop (50 cent enzo). Echt goede underground hip-hop kan me overigens wel bekoren.

En dit luister ik ook allemaal op mijn werk dus...(op een school). De CD-speler maakt overuren meestal

Berichten: 42

Re: favoriete muziek?

Ik luister naar zo'n beetje vanalles. als der een goei liekje is dan donwload ik da legaal voor op mijn mp4

Reageer