Functionele groep

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 37

Functionele groep

Uit een artikel haal ik het volgende stukje:
It is not surprising, then, that most  of the reported synthetic biodegradable polymers contain hydrolyzable linkages along the polymer chain; for example, amide enamine, ester, urea, and urethane linkages are susceptible to biodegradation by microorganisms and hydrolytic enzymes.
Ik had nog nooit gehoord van een enamine maar het bestaat blijkbaar.Maar nu staat daar amide enamine, is dit ook een functionele groep of is de auteur een coma vergeten?

Indien beide hydrolyseerbaar is het antwoord ook al duidelijk, lijkt mij.

Berichten: 2.337

Re: Functionele groep

Een enamine is gewoon een amine die vastzit op een koolstof waar een dubbele binding aan zit.

Ik denk dat er een komma vergeten is, anders gaat het waarschijnlijk om de funtionele groep uit dit voorbeeld. (niet de nitroso)

Afbeelding

Maar dan zouden ze het wel een enamide noemen zeker? :P

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Functionele groep

En die wil je volgens mij nu dichtgooien? Dat de nitroso-N bindt met de amide-C?

Berichten: 2.337

Re: Functionele groep

[offtopic]

Ja dat is al gebeurt maar dat moet met een omweg die nitrosogroep kan niet gebruikt worden. Die heb ik eerst gereduceerd met natriumdithioniet. Ik heb ook die acetylgroep er terug afgehaald. En dan de traube's purine synthese door op te warmen in een overmaat mierenzuur met beetje azijnzuuranhydride bij. (is mij hier door Dr. Quico ingefluisterd)

Ik moet nu enkel nog methyleren en dan controleren of er effectief cafeïne is of er een stap is fout gelopen. Maar nu is het nog een weekje vakantie. Afbeelding

[offtopic/]

Fuzzwood als het je interesseert wil ik gerust mijn GIP eens doormailen. Dan heb ik nog iemand bij die zijn mening eens kan geven en misschien opmerkingen heeft over dingen die kunnen verbeterd worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Functionele groep

Goed, doe dat :) , stuur me een mailtje via het chemieforum en ik return je er eentje voor mijn emailadres.

Reageer