Construeren plasmide

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Construeren plasmide

Hoi

Na elk labo biotechnologie krijgen we een hele resem vragen voorgeschoteld, ik zal deze hier niet allemaal neerpennen, want ik vind het ook belangrijk om zelf antwoorden te kunnen zoeken.

Er is echter 1 vraag waar ik me totaal geen raad mee weet, de volgende:

Omwille van experimentele beperkingen moet een plasmide geconstrueerd worden in twee stappen, waarvan de volgorde niet kan omgekeerd worden. In de eerste stap wordt een BamHI-fragment geïnsereerd in de BamHI-plaats van het plasmide pAMP.

In een tweede stap moet een EcoRI-fragment gekloneerd worden in de EcoRI-plaats binnenin de BamHI-insertie. Spijtig genoeg bevat pAMP evenees een eigen EcoRI plaats, wat niet de bedoelde kloneringsplaats is voor het EcoRI-fragment van de tweede stap.

o Teken dit kloneringsexperiment

o Leg uit hoe een EcoRI methylase kan gebruikt worden om dit experimentele probleem op te lossen.

Aangezien ik enkel DNA en RNA technieken heb gezien qua theorie en geen genetic engineering weet ik me hiermee geen raad.

Alle hulp wordt enorm op prijs gesteld!

Re: Construeren plasmide

Zat je vorig jaar in het 2de jaar biomedische in de howest misschien? :p

Berichten: 254

Re: Construeren plasmide

gebruik je EcoRI methylase eerst om je plasmide te methyleren in de EcoRI knipplaats vooraleer je het BamHI fragment erin steekt.

Die EcoRI plaats in je plasmide heb je uiteindelijk toch niet nodig

Reageer