Oranje rookbom (koninginnedag)

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 3

Oranje rookbom (koninginnedag)

Hallo,

Voor Koninginnedag had ik zin om een oranje rookbom te gaan maken met een stel vrienden, ik heb al eens een kno3/suiker rookbom gemaakt alleen daar is volgens mij op geen enkele manier kleur aan toe te voegen. Ook heb ik op internet gelezen over kalium chloraat met lactose. Maar hoe ik daar nou weer aan moet komen :S. Heeft iemand een idee hoe ik een oranje rookbom kan gaan maken, en niet met al te moeilijk verkrijgbaar spul? Alvast er bedankt

Rutger

(btw, die rookbom wil ik gewoon in mijn afgelegen boeren dorpje afsteken hoor :P)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Oranje rookbom (koninginnedag)

Volgens mij heb je de regels niet doorgenomen, toen je je hier inschreef....
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 3

Re: Oranje rookbom (koninginnedag)

Uuuh ik heb gelezen dat er geen explosieven besproken mogen worden, maar dit valt daar toch niet onder.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Oranje rookbom (koninginnedag)

KAS rookbommen vallen daar dus wel onder. En als je niet weet wat de gevaren van de door jou gebruikte stoffen zijn, kun je ook een hoop gevaar en overlast veroorzaken. Dit forum is niet geschikt voor mensen die stoer willen overkomen bij vriendjes, maar voor wie chemie echt iets interesseert.

Berichten: 3

Re: Oranje rookbom (koninginnedag)

Mijn doel is niet stoer overkomen tegenover vriendjes XD maar bepaalde delen van chemie interesseren mij wel degelijk zoals hoe je een mooie rookbom maakt. En daar lijkt mij niets crimineels aan.

Berichten: 2.337

Re: Oranje rookbom (koninginnedag)

Mijn doel is niet stoer overkomen tegenover vriendjes XD maar bepaalde delen van chemie interesseren mij wel degelijk zoals hoe je een mooie rookbom maakt. En daar lijkt mij niets crimineels aan.
Dat is geen chemie, sorry. Next!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Oranje rookbom (koninginnedag)

Sorry voor jou Rutger, maar ik ben het ermee eens dat dit onder de ongewenste onderwerpen valt. Ik geloof best dat jij goede bedoelingen hebt, maar we kunnen nou eenmaal niet het risico nemen dat dit leidt tot problemen.

Lees de Algemene Regels nog eens!

Topic gesloten

Voor vragen of opmerkingen kan je me mailen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gesloten