opleiding HLO

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 9

opleiding HLO

ik heb een vraag die mij dwars zit.

ik heb mijn p en mijn tweede jaar in leiden gehaald HLO.chemie

door omstandigheden ben ik een paas jaar gestopt en wil weer verder, alleen kan ik niet elke dag heen een weer reizen.

dus heb ik voor E learning gekozen in nijmegen, ik moet zeggen dat ik echt nog niemand ken die het gedaan heeft.

mijn vraag is misschien dom , maar is de diploma uiteindelijk even waardevol??

welke school is een van de beste??

Berichten: 19

Re: opleiding HLO

Wat houdt E-learning in?

Alleen digitaal? Bij een HLO-opleiding vind ik de praktijk ook erg belangrijk!

Maar misschien zijn de meningen hierover verdeeld...

Berichten: 281

Re: opleiding HLO

Ik kan me niet echt voorstellen dat bij e-learning het diploma gelijkwaardig is als een regulier HLO diploma. Je mist inderdaad een hoop praktijk, en ook bijvoorbeeld stage's. Misschien dat het bedrijf die de opleiding geeft hier meer of een duidelijker antwoord op kan geven.

Berichten: 9

Re: opleiding HLO

E learning is op afstand studeren, theorie dan. En je moet een keer in het maand praktijk volgen voor 8 urtjes.stage moet je ook gewoon doen, 6 maanden.

voordeel is dat je niet elke dag heen en weer moet reizen voor theorie, als je vragen hebt vraag je dat aan de leraren online.

is er echt niemand die zijn diploma via E learning heeft gehaald???

Berichten: 45

Re: opleiding HLO

Ben hier zeer in geintereseerd, als er iemand meer info heeft over het e-learning zou ik dat ook graag willen weten, wil dit namelijk ook zelf gaan doen.

@ayoubi wat mij verteld is door de han is dat dit een volwaardig hbo diploma is.

*edit* typo's.

Berichten: 1.490

Re: opleiding HLO

ayoubi schreef: E learning is op afstand studeren, theorie dan. En je moet een keer in het maand praktijk volgen voor 8 urtjes.stage moet je ook gewoon doen, 6 maanden.

voordeel is dat je niet elke dag heen en weer moet reizen voor theorie, als je vragen hebt vraag je dat aan de leraren online.

is er echt niemand die zijn diploma via E learning heeft gehaald???
maar dan zul je bijna al je praktijkervaring op moeten doen tijdens je stage... (op die 8 uurtjes in de maand na dan) terwijl een full-time student HLO normaliter veel meer praktijkervaring op doet tijdens de schoolperiode 8-[

Berichten: 281

Re: opleiding HLO

Toch denk ik dat de omschrijving genoeg klinkt voor een gelijkwaardig diploma.Alleen je afstudeeropdracht moet natuurlijk wel beoordeeld worden. Wellicht zijn daar ook weer instanties voor net zoals bij het staatsexamen.

Maar om het echt zeker te weten zou ik het gewoon aan de instantie vragen die de learning verzorgd. Op die manier weet je het zeker.

Berichten: 45

Re: opleiding HLO

Even ter aanvulling, het gaat hier om een deeltijd opleiding waarbij je werkzaam moet zijn in een relevante omgeving. Ook is het aan te bevelen dat je werkgever hier aan mee werkt.

Over het algemeen doe je je stage bij je werkgever.

Berichten: 9

Re: opleiding HLO

Even ter aanvulling, het gaat hier om een deeltijd opleiding waarbij je werkzaam moet zijn in een relevante omgeving. Ook is het aan te bevelen dat je werkgever hier aan mee werkt.


je hoeft niet perse werkzaam te zijn, ik werk niet en volg de opleiding gewoon, maar het zou wel beter zijn als je werkzaam bent ja! je moet een half jaar stage lopen en een half jaar afstuderen waar je wilt.

Berichten: 173

Re: opleiding HLO

Ondanks dat je misschien ver moet reizen lijkt mij het toch wel handig om de extra praktijk ervaring op te doen. Ik heb zelf op de HLO Nijmegen gezeten en de praktijk is een belangrijk onderdeel van de opleiding. Ik weet dat deeltijd studenten ook maar één keer in de maand praktijk doen maar door hun eigen werkervaring kunnen ze dan in 8 uur wel heel wat voor elkaar krijgen. Als je echt alleen maar dit doet voor de reis tijd zeg ik vind een kamer in Nijmegen. Waarom niet? Als je nu niet bij je werk woont waarom zou je dan niet verhuizen.

Berichten: 281

Re: opleiding HLO

Maar hij heeft natuurlijk al 2 jaar HLO gedaan. Mijn eerste anderhalf jaar bevatte ook praktijk. Maar nu met minors en straks stage, heb ik niet of nauwelijks nog praktijk op school. Dus om nu te zeggen dat hij veel praktijk gemist heeft?

Berichten: 223

Re: opleiding HLO

Maar hij heeft natuurlijk al 2 jaar HLO gedaan. Mijn eerste anderhalf jaar bevatte ook praktijk. Maar nu met minors en straks stage, heb ik niet of nauwelijks nog praktijk op school. Dus om nu te zeggen dat hij veel praktijk gemist heeft?
ligt eraan of stage er nog bij komt te ja of te nee

Reageer