Omgekeerde psychologie: handleiding gezocht

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 22

Omgekeerde psychologie: handleiding gezocht

Hallo,

Omgekeerde psychologie. Het valt me telkens weer op hoeveel onze samenleving ervan doordrenkt is.

Neem nou een gesprek tussen 2 personen. Als je elkaar gelijk geeft wordt het al snel een saaie discussie. Daarom zijn mensen van nature geneigd om tegen de ander in te gaan. Om dus gelijk te krijgen moet je het andere standpunt verdedigen.

Kent iemand nog tips hoe je hier op een praktische manier mee om kunt gaan? Of voorbeelden van omgekeerde psychologie die mij nog niet waren opgevallen?

Groet,

Rene

Berichten: 10

Re: Omgekeerde psychologie: handleiding gezocht

Neem nou een gesprek tussen 2 personen. Als je elkaar gelijk geeft wordt het al snel een saaie discussie. Daarom zijn mensen van nature geneigd om tegen de ander in te gaan. Om dus gelijk te krijgen moet je het andere standpunt verdedigen.
Wat bedoel je precies met omgekeerde psychologie? En volgens mij als je (allebei) het standpunt van de andere persoon gaat verdedigen veranderd de situatie niet. Als de ene persoon zijn/haar standpunt blijft verdedigen en de andere persoon dat standpunt aanneemt ontstaat er een saaie discussie.

kortom, WEES DUIDELIJK! :roll:

Reageer