Springen naar inhoud

zeepbellen juice

• Log in om te kunnen reageren

bubblecompany

bubblecompany

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 april 2009 - 22:37

Hallo allen,

Sinds enige tijd werk ik aan een zeepbellen-juice die aan bepaalde eigenschappen moet voldoen. De ingredienten die ik daaraan toevoeg maak ik liever niet openbaar en de antwoorden ontvang ik ook liever per email. Dit omdat ik deze zeepbellenjuice ook gebruik voor voorstellingen.

De additieven die ik toevoeg zijn ongevaarlijke stoffen.
Het is me gelukt om een "recept" te creeren om reuzebellen mee te maken.

Omdat mijn bellenblaas nog niet aan alle gewenste eigenschappen voldoet, zou ik de expertise van iemand in willen schakelen die meer scheikundig onderlegd is en dus meer inzicht heeft in de mogelijkheden.
Ik ben erg geinteresseerd in de eigenschappen van zeepbellen. Als er iemand is wiens kennis hieraan een steentje zou kunnen bijdragen dan zou ik graag tijdelijk met zo iemand samen willen werken.

Reacties over stoffen en ingredienten liefst per email: KNIP

Met vriendelijke groet, VB.

Veranderd door Beryllium, 30 april 2009 - 10:00

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

epiphonix

epiphonix

• >250 berichten
  • 915 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 april 2009 - 09:53

De ingredienten die ik daaraan toevoeg maak ik liever niet openbaar en de antwoorden ontvang ik ook liever per email.

Dan heb je je wel vergist om een forum te kiezen.

Wat ben ik nu met zaken als "ik weet het, maar 'k zeg het lekker niet."

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 30 april 2009 - 10:01

# Moderatoropmerking
E-mailadres verwijderd.
Het is nou eenmaal een openbaar forum, dus je zult genoegen moeten nemen met openbaar leesbaar materiaal.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 mei 2009 - 08:42

Zeepbellen vloeistof voor grote bellen bestaat als regel uit water, een tensio-actieve stof, bijvoorbeeld natriumlaurylethersulfaat en glycerine.

Als je op zoek bent naar speciale effecten dan zal je toch echt je vraag moeten formuleren anders kunnen we er natuurlijk niets mee ;)
β-Damascenon en maneschijn

pghm

pghm

• >100 berichten
  • 107 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 mei 2009 - 08:59

Ik heb verschillende recepten liggen voor alle soorten zeepbellen : mengsel voor hele grote, mengsel voor bellen in bellen, mengsel voor mooie interferentiekleurtjes, universeel mengsel van een zeepbellenartiest enz maar als ik ze plaats zet ik ze wel openbaar hier.

Maar daar gaat het me even niet om, ik heb ooit eens een simpel mengsel gemaakt voor reuzenzeepbellen met Teepoldetergent, glycerine en gedest. water en ik kan garanderen dat ze wel degelijk reuze waren, toch 4-5 meter lang.
Die woensdagnamiddag toch, de zaterdag daarop moest de demonstratie volgen en ging ik af als een gieter (de vliezen barstten meteen). Ik heb nooit begrepen waarom, het enige wat een invloed kan hebben gehad was dat het mengsel de woensdag buiten heeft overnacht en er is toen veel bloei van de bomen (ik woon in een bos) in ingevallen maar dat heb ik gefiltreerd, de zaterdag was het wel extreem warm maar ook later op frissere dagen gaf dat toch geen beter resultaat.

Dit is dus een goed moment om even ideeŽn te vragen over wat er mogelijks nog een oorzaak zou kunnen zijn, naast "verouderen" waar ik niet meteen aan denk. Toch niet op 3 dagen.

P

opajuup

opajuup

• >100 berichten
  • 204 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 mei 2009 - 10:34

Elke onzuiverheid in je mengsel kan de oppervlaktespanning beÔnvloeden.
Misschien is er iets ingewaaid, of was je filtermateriaal niet helemaal schoon.

bubblecompany

bubblecompany

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 mei 2009 - 13:54

Hallo allen,

Ik wilde via deze weg iemand proberen te vinden die enige kennis en interesse heeft op dit gebied en met wie ik zo in contact kan komen en samenwerken.

Als dat niet gepast is op dit forum , oke dan is dit idd niet de juiste plaats en ga ik elders mensen zoeken.
Bedankt voor de moeite.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 mei 2009 - 14:13

Een chemisch gericht forum zal natuurlijk allereerst kijken naar welke stoffen die je gebruikt. Het is daarom gewoon vervelend als je die juist niet openbaart; wij kunnen dan niets. ;)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures