Springen naar inhoud

vlam kleur geven

• Log in om te kunnen reageren

henkboygta

henkboygta

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 mei 2009 - 10:26

Hallo ik heb op de kermis 2 aanstekers gewonnen 1 met een gas vlam die een kleur geeft en een zippo (aansteker op bezine of alles wat vleoibaar is en ligt ontvalmbaar is) BIj de gas aansteker geeft de vlam een groene kleur dit komt iets dta voor de vlam zit.
Nu wil ik mij Zippo dat kleurtje geven kan ik dat stukje metaal gewoon over zetten op mij zippo en dat mijn zippo een groene kleur krijgt?
Ik heb apsoluut geen verstand van chemie....

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 mei 2009 - 11:25

Geen idee of het kan, heb geen verstand van aanstekers.

De kleur wordt waarschijnlijk veroorzaakt door koper of nikkel, die geven dat effect.
β-Damascenon en maneschijn

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 mei 2009 - 12:30

Lijkt alsof je een stormaansteker gewonnen hebt. Dat geval heeft ook een ruisende vlam, niet? Er zit namelijk een stukje koper voor dat verhit wordt en de vlam constant aangestoken houdt. Dat koper zorgt voor de groene kleur.

Ragbips

Ragbips

• >100 berichten
  • 221 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 mei 2009 - 14:04

Ik denk niet dat de vlam van je zippo heet genoeg zal zijn om groen te kleuren. Die stormaanstekers worden inderdaad gloeiend heet door die ruisende vlam. Bovendien zit in je zippo in dat stukje katoen wat brandt als het goed is koperdraad gevlochten, maar dit zorgt ook niet voor een groene vlam.

FrankB

FrankB

• >250 berichten
  • 281 berichten

Geplaatst op 01 mei 2009 - 16:52

Ook al zou er een lichte kleur ontstaan, dan zal het door de felle gele vlam lastig te zien zijn denk ik.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures