Nut van biologische ionen vaten !

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 28

Nut van biologische ionen vaten !

Iedereen kent de natuurkundeproef waarbij men een kathode en anode in een citoen steekt . En dat deze een lampje laat branden !

Trouwens tussen een kathode en anode stoomt electriciteit , indien aan de kathode , anionen tot ontlading komen , en tegelijk aan de anode , de kathionen electronen opnemen !

Mijn vraag is of er veel electriciteit wordt opgewekt indien de recipiënten zeer groot zijn. Ik neem aan ter grote van ``een meer`` bijvoorbeeld ?

En als suplementaire vraag : Kunnen de anion en kathion -baden zichzelf niet hercapituleren of aan aanmaak doen .

Ik doe een gokje ; Een kathionenbad van melkzuur met een melkzuurbacteriëncultuur . En aan de andere kant een of ander zelf-herstellend anionenbad.

> Kan dit vormen aannemen van electriciteitswinning ???

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Nut van biologische ionen vaten !

Je hebt ook zeer groot kathode en anodemateriaal nodig en de platen moeten kort bij elkaar staan, anders krijg je een zeer grote inwendige weerstand. Dat houdt in dat je batterij wel een bepaald voltage levert, maar een heel laag amperage.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Nut van biologische ionen vaten !

Dit is hetzelfde principe als wat men tegenwoordig doet met biogas. De koeien zijn de analogie van de bacterieën.

Het principe dat jij suggereert werkt alleen als melkzuur aan de energieleverende reactie meedoet.

Overigens klopt dit niet:
Trouwens tussen een kathode en anode stoomt electriciteit , indien aan de kathode , anionen tot ontlading komen , en tegelijk aan de anode , de kathionen electronen opnemen !
Aan de kathode worden electronen vanuit het electrodemateriaal aan de omgeving afgegeven, aan de anode worden ze vanuit de omgeving opgenomen.

Reageer