redoxpotentiaal KNO3

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

redoxpotentiaal KNO3

Heeej,

weet er iemand toevallig de normale-redoxpotentiaal van KNO3

mercii

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: redoxpotentiaal KNO3

K+ of NO3-?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 6

Re: redoxpotentiaal KNO3

K+ --> -2.92

NO3 - --> +0.81 of +0.96 (afhankelijk van milieu)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: redoxpotentiaal KNO3

Goed voorgezegd. Je kunt een beetje ruiken aan deze vragen dat het huiswerkvragen zijn, nu heeft de TS niets geleerd. ;)

Berichten: 2

Re: redoxpotentiaal KNO3

okey ten eerste nee het is niet voor huiswerk, ik bedoel wat voor belachelijk huiswerk zou het opzoeken van een normale-redoxpotentiaal nu zijn

en ik vind het nogal vreemd dat NO3- zon lage redoxpotentiaal is want dat zou toch een zeer sterke oxidator moeten aangezien een low-explosive een mengsel is van een sterke oxidator (KNO3) en een brandbare stof

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: redoxpotentiaal KNO3

1) Mag je best belachelijk vinden, maar hou in het achterhoofd dat het middelbaar onderwijs de laatste tijd stevig achteruit holt.

2) Als je gaat kijken naar sterkere gangbare oxidatoren, kom je al gauw in het gebied van de chromaten en manganaten, dus ik vind die +0.96 niet echt verrassend. :)

Berichten: 840

Re: redoxpotentiaal KNO3

Wat is het redoxpotentiaal van nitrat in neutraal/basisch millieu? Dit is volgens mij geen +0.xx, omdat het vrijwel niet oxiderend is in waterig milleiu in basisch millieu (of neutraal/licht zuur millieu). Of heb ik het hier mis?

Reageer