Springen naar inhoud

Polymeer verwerking


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Vreggie

    Vreggie


  • >250 berichten
  • 540 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 mei 2009 - 12:20

Goedendag allemaal,

Ik had een vraagje, ik ben op dit moment bezig met een polymeer (kan helaas niet zeggen welke) en deze geeft nogal wat problemen met de verwerking. Ik krijg het product als poeder aangeleverd en ik wil dit als vulstof gebruiken.

Dit dient dan samen met PP in de spuitgiet machine te gebeuren. Echter op het moment dat ik het product samen met de PP smelt en door de extruder haal gaat het heel erg schuimen. Zo erg dat het niet meer verwerkbaar is. Zelfs niet in een hele kleine mengverhouding.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Nou zat ik zelf te denken aan een ontleding waarbij gas ontstaat. Dit ga ik van de week testen met de TGA.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Sjoef

    Sjoef


  • 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 mei 2009 - 12:37

Laat je stikstof over de extruder lopen? Misschien dat er een ontledingsreactie met zuurstof optreedt.

Heb je de mogelijkheden te werken met een recyclestroom extruder, dan kun je kijken dat je het gas laat wegdampen, indien mogelijk, en pas definitief extrudeert als het klaar ervoor is.

#3

Vreggie

    Vreggie


  • >250 berichten
  • 540 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 mei 2009 - 12:51

Ik laat geen stikstof over de extruder lopen. Dat is wel een goede dit kan ik ook goed testen met de TGA. Een keer met Stikstof en een keer zonder.

Een recyclestroom extruder heb ik helaas niet tot mijn beschikking.

#4

AeoN909

    AeoN909


  • >25 berichten
  • 45 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 mei 2009 - 11:19

Missschien een idee om het voor te drogen? Misschien dat vocht het probleem geeft in je nieuwe polymeer.

Kan me herrineren dat dit met PET ook moet vanwege het vocht.



Edit. typo's

Veranderd door AeoN909, 08 mei 2009 - 11:19


#5

SamtheChemist_CF

    SamtheChemist_CF


  • >250 berichten
  • 560 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juni 2009 - 14:29

Misschien dat je juist door het smelten en daarna de menging in de extruder lucht in je nieuwe mengsel krijgt die uiteindelijk schuim vormt. Is een ontschuimer nniet een mogelijkheid (weet niet of die tegen verhitting kunnen dus kan een stomme suggestie zijn)





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures