Polymeer verwerking

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 541

Polymeer verwerking

Goedendag allemaal,

Ik had een vraagje, ik ben op dit moment bezig met een polymeer (kan helaas niet zeggen welke) en deze geeft nogal wat problemen met de verwerking. Ik krijg het product als poeder aangeleverd en ik wil dit als vulstof gebruiken.

Dit dient dan samen met PP in de spuitgiet machine te gebeuren. Echter op het moment dat ik het product samen met de PP smelt en door de extruder haal gaat het heel erg schuimen. Zo erg dat het niet meer verwerkbaar is. Zelfs niet in een hele kleine mengverhouding.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Nou zat ik zelf te denken aan een ontleding waarbij gas ontstaat. Dit ga ik van de week testen met de TGA.

Berichten: 6

Re: Polymeer verwerking

Laat je stikstof over de extruder lopen? Misschien dat er een ontledingsreactie met zuurstof optreedt.

Heb je de mogelijkheden te werken met een recyclestroom extruder, dan kun je kijken dat je het gas laat wegdampen, indien mogelijk, en pas definitief extrudeert als het klaar ervoor is.

Berichten: 541

Re: Polymeer verwerking

Ik laat geen stikstof over de extruder lopen. Dat is wel een goede dit kan ik ook goed testen met de TGA. Een keer met Stikstof en een keer zonder.

Een recyclestroom extruder heb ik helaas niet tot mijn beschikking.

Berichten: 45

Re: Polymeer verwerking

Missschien een idee om het voor te drogen? Misschien dat vocht het probleem geeft in je nieuwe polymeer.

Kan me herrineren dat dit met PET ook moet vanwege het vocht.

Edit. typo's

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Polymeer verwerking

Misschien dat je juist door het smelten en daarna de menging in de extruder lucht in je nieuwe mengsel krijgt die uiteindelijk schuim vormt. Is een ontschuimer nniet een mogelijkheid (weet niet of die tegen verhitting kunnen dus kan een stomme suggestie zijn)

Reageer